אודיוקודס פיספסה את הצפי בשורה העליונה והתחתונה: רווחיה צנחו ברבעון הרביעי ב-80% ל-776 אלף דולר

ההכנסות ירדו ב-9.3% והסתכמו ברבעון הרביעי ב-38.8 מיליון דולר; הצפי בשוק היה להכנסות של 40.8 מיליון דולר ; החברה הרוויחה 2 סנט למניה, לעומת הצפי כי תרוויח 6 סנט למניה

אודיוקודס , המספקת פתרונות להעברת קול על גבי הרשת (VoIP), פירסמה הערב (ד') לאחר סיום המסחר בוול סטריט, את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2008.

מהדו"ח עולה כי ההכנסות הסתכמו ברבעון ב-38.8 מיליון דולר, ירידה של 9.3% לעומת הכנסות של 42.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הצפי בשוק היה להכנסות של 40.8 מיליון דולר.

החברה פיספסה את צפי האנליסטים ב-4 סנט למניה, כשרווחיה Non-GAAP הסתכמו ברבעון ב-776 אלף דולר, שהם 2 סנט למניה, ירידה של כ-80% לעומת רווח של 3.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי ב-2007. אנליסטים צפו לחברה רווח של 6 סנט למניה.

מניית אודיוקודס נפלה ב-4.5% במסחר בוול סטריט הערב, וממשיכה ליפול במסחר המאוחר.

נזכיר כי אודיוקודס סובלת וצפויה להמשיך לסבול מקריסת חברת התקשורת הקנדית נוטרל. האנליסט יונתן קרייזמן מבית ההשקעות אוסקר גרוס, הסביר את ההשפעה על אודיוקודס: "נורטל היא לקוח מהותי של אודיוקודס, כאשר במשך השנים בין 10% ל-17% מסך המכירות של אודיוקודס היו אליה. לאודיוקודס קשה מאוד בתור שחקן נישה להיכנס לחוזים לבד, שבהם היא השתתפה עד היום באמצעות OEM (המוצרים של אודיוקודס נמכרו תחת המותג של נורטל). המכירות שאודיוקודס מבצעת באמצעות נורטל, דורשים מאמצי שיווק קטנים יותר מאשר חוזים שהיא ניגשת אליהם לבד, מה שיכול להגדיל את ההוצאות של החברה בעתיד".

כן נזכיר כי אודיוקודס נקטה צעדי התייעלות על רקע המשבר הכלכלי. לאחר שבמהלך 2008 היא פיטרה כמה עשרות עובדים, חלק מישראל וחלק מארה"ב, בחודש שעבר היא דיווחה על הפחתת שכר. הנהלת החברה תקצץ 10% משכרה ושכר עובדי החברה יקוצץ ב-6%.

"הטמעת תוכנית קיצוץ העלויות והפחתות השכר יאפשרו לנו לחזק את היעילות התפעולית שלנו ולשמר את התחרותיות בזמן משבר כלכלי גלובלי", אמר אז יו"ר ומנכ"ל החברה, שבתאי אדלרסברג, שהודה לעובדים על תרומתם בהשגת יעדי החברה.