ריטליקס ממשיכה לפטר: 17 עובדים פוטרו אמש - כ-40 פוטרו מתחילת 2009

במהלך שנת 2008 הצטמצם כוח-האדם בחברה ב-200 עובדים - 13% מהחברה ; לא כל העובדים פוטרו - חלקם עזבו מבלי שנמצא להם מחליף

נדמה שמגמת הפיטורים בהיי-טק הואטה מעט מאז השיא המפחיד שרשמה במהלך חודש דצמבר, אבל בחלק מהחברות עדיין ממשיכים לפטר. חברת התוכנה ריטליקס , היושבת ברעננה, נמצאת בין אלו המוסיפות לקצץ בכוח-האדם.

ל"גלובס" נודע כי 17 מעובדי החברה קיבלו אמש מכתבי פיטורים, לאחר שלאורך חודש ינואר בוצעו פיטורים בטפטופים, ולפי הערכות פוטרו במסגרתם מעט יותר מ-20 איש. בתחילת דצמבר פיטרה החברה 20 עובדים.

במהלך שנת 2008 הצטמצם כוח-האדם בחברה ב-200 עובדים, או 13% מהחברה. לא כל העובדים פוטרו - חלקם עזבו מבלי שנמצא להם מחליף, בהתאם למדיניות החברה.

מהלכי הפיטורים הראשונים בחברה התרחשו כבר בתחילת 2008, עם פיטוריהם של 40 עובדים. הפיטורים הוסברו בזמנו בצורך להתייעל ולרזות, בעיקר בכל הקשור להוצאות המו"פ שהיו גבוהות מהמקובל בתעשייה ותוארו ע"י אנליסטים כ"בזבזניות". גל הפיטורים האחרון, לעומת זאת, קשור ככל הנראה להאטה בפעילות העסקית של החברה, ולהיערכותה לנוכח המיתון העולמי.

ריטליקס מפתחת פתרונות תוכנה עבור סופרמרקטים ורשתות קמעונאיות, ונסחרת באופן דואלי בנאסד"ק ובתל-אביב לפי שווי של 118 מיליון דולר. בעלי השליטה בחברה הם המייסדים, בארי שקד ובריאן קופר, וקרן פימי של ישי דווידי, שנכנסה להשקעה בחברה בפברואר אשתקד, מעט לפני התחלת תוכניות ההתייעלות. באחרונה הכריזה קרן פימי על כוונתה להגדיל את אחזקתה בחברה באמצעות הצעת רכש.

בריטליקס אישרו את הפיטורים מיום אתמול. "מדובר בחלק מצעדי ההתייעלות שהחלו כבר ב-2008", הוסיפו בחברה.