בניגוד למה שחושבים: "משחקי וידיאו מפתחים את כישוריהם של הילדים"

חדשות טובות במיוחד לגיימרים: דו"ח שפירסם הפרלמנט של האיחוד האירופי קובע כי ילדים המבלים שעות ארוכות מול הפלייסטיישן או האקס-בוקס שלהם בכל יום, לאו דווקא "מטגנים את המוח" כפי שסבורים הורים רבים

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

חדשות טובות במיוחד לגיימרים: ילדים הנוהגים לבלות שעות ארוכות מול הפלייסטיישן או האקס-בוקס שלהם בכל יום, לאו דווקא "מטגנים את המוח", כפי שסבורים הורים רבים.

דו"ח שמפרסם הפרלמנט של האיחוד האירופי קובע כי משחקי וידיאו דווקא מפתחים את כישוריהם של הילדים, ואפילו מלמדים אותם יכולות שיהיו חיוניות להמשך חייהם. למרות הסברה הרווחת כי המשחקים מעודדים תוקפנות והופכים את הילדים לאלימים יותר, לא נמצאה שום הוכחה להשפעה מיידית של המשחקים על התנהגות הילדים, כמו אגרסיביות או נטייה לאלימות.

"משחקי וידיאו יכולים ללמד ילדים מחשבה אסטרטגית, יצירתיות, שיתוף פעולה וחשיבה בונה - כמה מהיכולות החשובות בעולם שלנו", נכתב בדוח המצטט מספר חוקרי התנהגות ממדינות אירופה. כל המומחים מסכימים שאין סכנה במשחקי הוידיאו - ואפילו להיפך: הדוח החדש קורא לבתי הספר להשתמש במשחקים כדי להעביר חומר לימוד.

גם ההורים נקראים לגלות עניין במשחקים עצמם: ככל שתשחקו יותר, כך נטען בדוח, תבינו את היתרונות של משחקי הווידיאו, ואולי אפילו תיהנו.

אבל יש מי שמתנגדים לדוח, כמו אמו של סטפאן פקרה בלצ'סטר שבאנגליה, שבנה נשחט בסכין על ידי אחד מנערי השכונה ששיחק יותר מידי במשחק האלים "מאן האנט", משחק בו מקבלים נקודות לפי מידת הקטלניות של המשתתפים.

לאחר פרסום הדוח החליט הפרלמנט האירופי כי אין צורך להגביל או להפעיל רגולטורים שיגבילו יצירת או מכירת משחקים. ברוב מדינות אירופה יש דירוג גיל על המשחקים עצמם - ובאיחוד סבורים כי זו הדרך הנכונה ביותר למנוע חשיפה של חומרים לא ראויים לעיניים רכות, אם כי מספר גורמים בפרלמנט האירופי קוראים למחוקק להציב על עמודי המשחקים ברשת לחצן "אישור הורים" שיאפשר להורים לחסום חלק מהתכנים ברשת.

תעשיית משחקי הווידיאו היא התעשייה הרווחית ביותר בתחום המדיה: בשנה שעברה נמכרו יותר משחקי וידיאו מקטעי מוזיקה או כל מוצר וידיאו אחר.