לראשונה מזה 3 חודשים: מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד בפברואר ל-56.2 נק'

מדובר בירידה חדה מהציפיות המוקדמות, אשר מקרבת את המדד לרמתו הנמוכה ביותר מזה 28 שנה ; הכלכלן הראשי של FTN פיננשל: "כשמדובר בביטחון הצרכנים - הכל נוגע לעבודה ולהכנסה"

לראשונה מזה שלושה חודשים, מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ושל סוכנות הידיעות "רויטרס" ירד בפברואר ל-56.2 נק'. הקריאה הראשונית של המדד נמוכה מהציפיות המוקדמות אשר עמדו על 60.2 נקודות, וממדד ינואר עצמו, שנוטר ברמת 61.2 נקודות. בכך, מתקרב המדד לרמתו הנמוכה ביותר מזה 28 שנה, 55.3 נקודות, שנצפתה בנובמבר.

ברקע למדד ניתן למצוא את אובדן המשרות במשק האמריקני וירידות מחירי מניות ובתים המדרדרים את תחושת הביטחון הכלכלית של האמריקניים. לדברי הכלכלן הראשי של FTN פיננשל, "כשמדובר בביטחון הצרכנים - הכל נוגע לעבודה ולהכנסה".

כריסטופר לאו אמר לסוכנות הידיעות "בלומברג" כי "זה הגיוני לצפות שהצרכנים יגררו בתחתית בשלב זה" וכי "המצב מדרדר". זאת, באותה שעה בה בית הנבחרים האמריקני מנסה להעביר עד סוף השבוע את אישור חבילת תמריצים חדשה למשק האמריקני שהיקפה 789 מיליארד דולר. התוכנית אמורה לכלול הפחתת מיסים, הרחבת דמי ההאבטלה וההוצאה הציבורית הפדראלית על בניית כבישים ותשתיות נוספות.