חברת מידרוג מעניקה לסדרת האג"ח החדשה של גזית גלוב דירוג "Aa3" עם אופק דירוג יציב

בדירוג של סדרה י', חברת הדירוג מציינת לחיוב את רמת הנזילות של החברה, וכן את העלייה הצפויה בהיקף התזרים מפעילות שוטפת ; בשבוע שעבר S&P מעלות הורידה את תחזית דירוג האג"ח של גזית גלוב ל"שלילי" מ"יציב" אך שמרה על דירוג "AA-"

חברת גזית גלוב , שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, הודיעה היום (א') לבורסה, כי סדרת האג"ח החדשה של החברה, י', זכתה לדירוג Aa3 עם אופק דירוג יציב, מאת חברת הדירוג "מידרוג".

חברת הדירוג מציינת לחיוב את רמת הנזילות הקיימת לחברה, וכן את העלייה הצפויה בהיקף התזרים מפעילות שוטפת, הנובע מהחברות הבנות של גזית גלוב, ומנכסיה המניבים. מידרוג סבורה כי תזרים זה יוכל לשרת את החברה לפורעונות הקרן הקרובים של האג"ח.

כן מציינים במידרוג כי דירוגה של גזית גלוב מושפע לחיוב מאיכות נכסיה, המאופיינים בחשיפה נמוכה יחסית לתנודתיות בשוק הנדל"ן, שיעורי תפוסה גבוהים ותזרים יציב וצומח, רמת מינוף נמוכה של החברות הבנות, ויתרות מזומנים בהיקפים גדולים של הקבוצה.

עם זאת, מסייגים במידרוג, קיימות מספר מגמות שעלולות להעלות את רמת הסיכון של גזית גלוב: ירידה בשווי הנכסים של החברות הבנות, ירידה בגמישות הפיננסית של החברה, ובהנחה של המשך הקיפאון בשוק המימון - קיים לה אתגר במימון פירעונות קרן האג"ח החל משנת 2011.

נזכיר כי גזית גלוב מתכננת לגייס עד 600 מיליון שקל בסדרה זו, אם כי בשלב ראשון היא צפויה לגייס 180 מיליון שקל בלבד (ועוד 90 מיליון שקל בכתבי אופציה לאג"ח). בשבוע שעבר,S&P מעלות הורידה את תחזית דירוג האג"ח של גזית גלוב ל"שלילי" מ"יציב" אך שמרה על דירוג "AA-", הרביעי מלמעלה בדירוגי ההשקעה של חברת הדירוג.

הדירוג התייחס גם לסדרה החדשה, י', וסלל את הדרך בפני ההנפקה הצפויה. בין הסיבות להורדת התחזית ניתן למנות את הגידול במינוף הפיננסי של הקבוצה ועליה בשיעורי ההיוון. "יצוין, כי על פי הנהלת החברה, בכוונתה לפעול בטווח הקצר/בינוני להורדת המינוף ולשיפור ביחסי הכיסוי, במאוחד ובסולו", נכתב בהודעתו של האנליסט עופר עמיר. זה האחרון אינו פוסל מכלל אפשרות כי התמשכות המשבר הכלכלי העולמי תשפיע לרעה על החברות הבנות של גזית גלוב בחו"ל.