מחקרים: ההתחממות הגלובלית חמורה מהצפוי

זאת, בשל גידול חד בפליטות גזי החממה ממדינות מתפתחות, כגון סין והודו ; המשך התחממות כדור הארץ עשוי לגרום לשריפות גדולות והרסניות ביערות הגשם ולהמסת שכבת אדמה קפואה בטונדרה הארקטית, שישחררו מיליארדי טונות של גזי חממה

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

מזג האוויר מתחמם בקצב מהיר ממה שצפו המדענים, בייחוד בשל גידול חד בפליטות גזי החממה ממדינות מתפתחות, כגון סין והודו. כך אמר אתמול (ש') כריס פילד, חבר בפאנל הבין-ממשלתי לשינוי האקלים (IPCC) לאיגוד האמריקני לקידום המדע.

"התוצאה של זה היא שכרגע, אנו צופים שהאקלים העתידי יהיה מעבר למה שנהגנו לחשוב עליו כרציני. המסלול הממשי של שינוי האקלים הוא חמור יותר ממה שניבא הפאנל בדו"ח שלו מ-2007".

לדברי פילד, המחקרים האחרונים מראים כי המשך התחממות כדור הארץ עשוי לגרום לשריפות גדולות והרסניות ביערות הגשם ולהמסת שכבת אדמה קפואה בטונדרה הארקטית, שישחררו מיליארדי טונות של גזי חממה, אשר עלולים להגביר את קצב התחממות הגלובלית אף יותר.

"קיים סיכון משי ששינוי האקלים מעשה ידי האדם יאיץ את השחרור של פחמן דו-חמצני מהמערכות האקולוגיות ביערות ובטונדרות, שמאחסנות כמויות עצומות של פחמן דו-חמצני כבר אלפי שנים", הזהיר פילד.

"כיום", אמר פילד, "קיימים בידינו נתונים, שמראים כי מ-2000 ועד 2007, פליטות גזי החממה צמחו בקצב מהיר בהרבה מעבר למה שצפינו קודם לכן, בעיקר משום הזינוק החד בייצור חשמל פחמי במדינות מתפתחות".

המגמה הזו תימשך אם על מנת לענות על דרישות האנרגיה שלהן, יותר מדינות יפנו לפחם ודלקים מאובנים אחרים.