הילדים בישראל גולשים ללא הגבלת מבוגרים, בעיקר לחיפוש מידע

כך עולה משאלון שערכה המפקחת הארצית על מידענות ואתיקה ברשת במשרד החינוך, דורית בכר, לרגל יום האינטרנט הבטוח שייערך ביום ג' הקרוב

הורים רבים אינם שואלים ואינם יודעים באלו אתרים גולשים ילדיהם ואף אינם מגבילים את זמן גלישתם, כך עולה משאלון אשר ערכה המפקחת הארצית על מידענות ואתיקה ברשת במשרד החינוך, דורית בכר, לרגל יום האינטרנט הבטוח שייערך ביום ג' הקרוב.

מהסקר עולה כי כ-67% מההורים מאפשרים לילדיהם לגלוש ללא הגבלה, כאשר 53% מקרב ההורים אינם מגלים עניין בגלישה של ילדיהם. עוד עולה מהסקר כי כ-62% מההורים אינם משוחחים עם הילדים באשר למעשיהם ברשת, ובכ-78% מהבתים כלל לא מצוי חוסם אתרים. זאת בהשוואה לכ-14% מהתלמידים, אשר נחשפים לתכנים המיועדים למבוגרים בלבד, וכ-71% מהתלמידים, אשר מצהירים כי הם משתמשים בכינוי כאמצעי זהירות ברשת.

הנתונים הללו מקבלים חשיבות יתר לאור הפופולריות של האינטרנט בקרב ילדים ונוער. כ-45% מקרב התלמידים גולשים באינטרנט בין 6 ל-12 שעות בשבוע, מתוכם כ-20% גולשים 13 שעות ומעלה.

לגבי השימושים השונים שעושים בני הנוער באינטרנט, הרי שכ-81% מקרב התלמידים נוהגים לחפש מידע ברשת, כ-68% משתמשים בו לצרכים לימודיים, כ-66% מהתלמידים משתמשים באינטרנט כאמצעי תקשורת, באמצעות מייל, תוכנות מסרים מידיים וצ'אטים, וכ-63% מהנשאלים מורידים מוזיקה וסרטים מהרשת. נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר מצביע על כך שכ-30% מהנסקרים חושבים שמותר להם להוריד מהאינטרנט כל קובץ שהוא, או להעתיק עבודות, וכ-40% מאמינים כי האינטרנט הוא עולם פתוח וחופשי לשימוש.

השאלון נערך בקרב 16,702 תלמידים מכיתות ה', ח' ו-י"א מ-234 בתי ספר.