גאידמק נותר בחוץ: אמנון ברזילי ומוני הראל משתלטים על פטרו-גרופ; רוכשים 48.5% לפי שווי של 83 מ' ש'

מטיס קפיטל זכתה בהתמחרות על המניות שהתקיימה הערב במשרדו של עורך הדין, ד"ר יוסי כהן, המשמש ככונס של אמריס ; עם השלמת העסקה תחזיק ב-74% ממניות פטרו-גרופ ; נציגו של גאידמק לא הורשה להיכנס

חברת מטיס קפיטל הנמצאת בשליטת אמנון ברזילי ומוני הראל, רכשה הערב 48.5% ממניות חברת פטרו גרופ לפי שווי של 83 מיליון שקל במהלך של התמחרות פומבית שקיים עורך הדין ד"ר יוסי כהן במשרדו בתל-אביב. כהן מונה לאחרונה לכונס הנכסים של חברת אמריס, שהייתה בבעלות ארקדי גאידמק.

את מטיס קפיטל ייצג עורך דין יוסי שם-טוב ואת המתמודד מולם אבי דן, ייצג עו"ד גיל הירשמן. המחיר ההתחלתי היה נמוך בהרבה והועלה עשרות פעמים בעוד 200,000 שקל בכל פעם. מטיס קפיטל מחזיקה כיום ב-25% ממניות פטרו-גרופ ועם השלמת העסקה תגיע לאחזקה של כ-74%.

ארקדי גאידמק, לשעבר בעל השליטה בחברת אמריס, חברת האם של פטרו-גרופ הגיש היום בקשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב להצטרף כמשיב לתיק הכינוס של אמריס ולדחות את הליך ההתמחרות ב-3 חודשים נוספים לפחות. גאידמק, הנמצא בימים אילו ברוסיה, הביע חשש שאם לא יעוכבו הליכי הכינוס ירוקנו את אמריס ממניותיה של חברת פטרו-גרופ. נציגו של גאידמק לא הורשה הערב אפילו להיכנס למכירה הפומבית.

תחילת הפרשה לפני מספר חודשים כשברזילי והראל זיהו את ההזדמנות כשחברת אמריס החלה לקרוס ותשואת האג"ח שלה זינקה לשמיים. ביצת הזהב הייתה שעבוד של מניות פטרו-גרופ לטובת מחזיקי האג"ח. אחרי שרכשו את מרבית החוב של אמריס , השתלטו השניים על אסיפות האג"ח ודרשו את פירוק החברה.

פטרו-גרופ עוסקת בהפעלה של תחנות דלק בארה"ב. בשורה התחתונה רושמים ברזילי והראל מהלך מבריק של השתלטות על חברה עם הכנסות של יותר ממיליארד דולר בשנה, כל זאת תמורת פחות מ-25 מיליון דולר.