רשת דורשת מהרשות השנייה לחשוף את ספרי התקציב המלאים שלה

זכיינית ערוץ 2 ממשיכה בקו הלוחמני נגד הרשות השנייה ; מנכ"ל רשת, יוחנן צנגן: "רשת צריכה לבקר את אופן התנהלות הרשות" ; מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה: "כדאי שנזכור מי הגוף המפקח ומי הגוף המפוקח"

זכיינית ערוץ 2 רשת ממשיכה במתקפה על הרשות השנייה. כעת דורשת הזכיינית לקבל העתקים של ספרי התקציב המלאים של הרשות השנייה, החל משנת 2002 ועד שנת 2008.

במכתב ששלח מנכ"ל רשת, יוחנן צנגן, למנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, הוא מדגיש כי רשת דורשת לעיין בספרי התקציב המלאים והמפורטים ללא עיבוד וללא סינון של הרשות השנייה. צנגן מבהיר עוד כי אם דרישה זו לא תיענה, לא ניתן יהיה להימנע מפנייה בעניין לבית המשפט.

"לאור הדרך בה בחרה הרשות השנייה לנהוג בעניין זה בעבר, ברצוני להעיר ולהאיר מספר נקודות", כתב צנגן. לדברי צנגן, הרשות השנייה חייבת לנהוג בשקיפות, דבר שהיה מביא למניעת מצב בו רשת מימנה את פעילות הרשות גם ביחס לערוץ 10, שנמנע מלשלם דמי זיכיון באותן שנים, לפי צנגן - ללא ידיעתה של רשת ותוך שהרשות השנייה נוקטת כלפי רשת אפליה פסולה.

נקודה נוספת אותה מעלה צנגן היא האפשרות שצריכה להינתן לרשת, כמי שאחראית על חלק ממימון פעילות הרשות, לבקר את "אופן התנהלות הרשות, סוג וזהות הוצאותיה, היקף הוצאותיה, יעילותה, מידת הריסון התקציבי בו היא נוקטת אם בכלל, האופן, ההיקף והמועדים בהם התקבלו תשלומים מבעלי זיכיון אחרים, עודפי תקציב ופירוט השימושים ככל שנעשו בעודפי התקציב, (שהרי את עודפי התקציב יש להחזיר לבעלי הזיכיון) וכיו"ב".

צנגן כותב: "בשלהי שנת 2007, בניסיון לצאת ידי חובתה, העבירה הרשות השנייה לרשת מספר טבלאות, ובהן תיאור 'השימושים' המתוכננים לתקציב הרשות השנייה לשנים 2002-2007, וכן 'ניצול' השימושים בפועל לשנים 2002-2006. טבלאות אלה אינן עונות על דרישת רשת".

יצויין כי בענף טוענים כי דרישות אלה של רשת עשויות להעמיד את הרשות השנייה במצב בעייתי ואף מביך.

מכתב זה של רשת מצטרף לדרישות נוספות שהועברו על-ידה בימים האחרונים. כפי שפורסם ב"גלובס", רשת פנתה לאחרונה לשר התקשורת, אריאל אטיאס, במטרה להבהיר כי היא דורשת שערוץ 10 ישיב את חובותיו בגין דמי הזיכיון בסך של 26 מיליון שקל לאלתר, כך שהיא כמו שאר הגופים המפוקחים על-ידי הרשות השנייה יוכלו לקבל את חלקם בגין אותם שנים בהם הם מימנו את פעילות הרשות, גם על חשבון הכספים שאמורים היו לעבור מערוץ 10.

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, מסר בתגובה כי "בקשת רשת תטופל במסגרת חוק חופש המידע על-ידי הרשות השנייה. כידוע, הרשות השנייה נוהגת על-פי אמות-מידה ציבוריות ראויות בשקיפות ומעבירה חומרים בהתאם לחוק, כפי שגם מצויין במכתבה של רשת. יחד עם זאת, טוב שנזכור מי הוא הגוף המפקח ומי הוא הגוף המפוקח".