רו"ח איריס שטרק מסירה את מועמדותה לתפקיד נשיאת לשכת רואי החשבון

שטרק, סגנית נשיאת לשכת רואי החשבון, הסבירה כי החלטתה נובעת מ"התנהלות מערכת הבחירות המלווה במאבקי כוח אישיים הפוגעים בלשכה"

רו"ח איריס שטרק, סגנית נשיאת לשכת רואי החשבון, הודיעה היום (ד') על הסרת מועמדותה לתפקיד נשיאת לשכת רואי החשבון. שטרק הסבירה כי החלטתה נובעת מ"התנהלות מערכת הבחירות המלווה במאבקי כוח אישיים הפוגעים בלשכה".

לדברי שטרק, מאבקי הכוח פוגעים בעשיית העומדים בראש הלשכה, ואינם משרתים את האינטרסים של ציבור רואי החשבון. בשבועות האחרונים, על רקע תחחילת ההתמודדות, הופיעו פרסומים שונים הנוגעים למתמודדים השונים. בין היתר פורסם דו"ח שנעשה בזמנו בנמל אשדוד, בו כיהנה שטרק כיו"ר. פירסום אחר נגע לרו"ח דורון קופמן, המתמודד גם הוא על רשות הלשכה.

ואולם לדברי שטרק, בהחלטתה היא נענתה לקריאתו של נשיא לשכת רואי החשבון, ראובן שיף, לרכז כוחות ולהתרכז בפעילות המקצועית. לדבריה, "בחרתי לשים את העשייה במקום הראשון ולשמש דוגמה אישית בעצם הוויתור על שאיפות אישיות מול הצגת היעדים שהם טובת הלשכה.

"הלשכה משמשת עבורי כבית מזה 17 שנה, והעשייה המקצועית למען ציבור החברים עומדת לנגד עיניי ומהווה את המניע המרכזי לפעילותי הוולונטרית בלשכה. כולי תקווה כי החלטתי זו תהווה זרז לחשיבה מחדש על פעילות הלשכה בכלל ועל אופן בחירת נבחרי הציבור בה בפרט, לרבות אופן בחירת הנשיא".

שטרק אמרה עוד כי פעילות הלשכה חייבת להתאים את עצמה לצרכי המקצוע ולמציאות הכלכלית החדשה, איתה מתמודדים קהל החברים הצעירים. לדבריה, שינוי מהותי מחייב איחוד כוחות.

עם פרישתה של שטרק מההתמודדות, נותרים בהתמודדות רואי החשבון דורון קופמן וקובי נבון. לדברי שיף - נשיא הלשכה הנוכחי, שהיה בעצמו מתמודד יחיד בבחירות האחרונות - הוא ימשיך במאמציו להביא למצב של מועמד מוסכם אחד.

לדבריו, "זו לשכה מקצועית, ואנשים צריכים להקדיש זמן. עדיף שאנשים יתרכזו בעשייה - במקום במערכת בחירות שתעלה לכל אחד מהם מיליון שקל".

קופמן אמר בתגובה להודעתה של שטרק: "איריס שטרק פעילה בלשכת רואי חשבון שנים רבות, בהן תרמה מזמנה, מניסיונה ומהידע המקצועי שלה למען ציבור רואי החשבון. בשיחה שקיימתי עימה היא הביעה את נכונותה להמשיך ולהיות פעילה בלשכה בראשותי. המשבר הכלכלי, אשר סופו עדיין לא ברור, מציב בפני רואי החשבון אתגרים רבים, המחייבים איחוד כוחות למען מקצוע ראיית החשבון ולמען כלכלת מדינת ישראל. אין לי ספק כי לרואי החשבון בישראל יש את הידע, הניסיון והיכולת להתגייס למטרות אלה, ואני מתכוון לפעול בנושאים אלה בעתיד כנשיא הלשכה".