דניאל יאמר, הבעלים של קבוצת מכבי נתניה, ישקיע 250 מיליון אירו באנרגיות מתחדשות

יאמר: הקרן שהקמתי צפויה להתמקד בפיתוח בטריות לתעשיית הרכב החשמלי, ייצור דלק למטוסים (ג'ט פיול) על בסיס ביו-דיזל והשקעה בתחום האנרגיה הסולארית ואנרגיית הרוח

הבעלים של קבוצת הכדורגל מכבי נתניה, איש העסקים היהודי-גרמני, דניאל יאמר, מתעניין גם בתחום האנרגיות המתחדשות. יאמר השלים לדבריו לאחרונה גיוס לקרן שהקים בשם מיקרו-פייננס להשקעה בתחום האנרגיות המתחדשות.

לדברי יאמר, תקציב הקרן יהיה כ-250 מיליון אירו, ורוב הסכום כבר גויס בשנתיים האחרונות ממשקיעים בגרמניה וישראל.

יאמר הגיע אתמול לכנס האנרגיות המתחדשות אילת-אילות, שם נפגש עם כמה חברות מהענף.

יאמר מסר ל"גלובס", כי הקרן שהקים צפויה להתמקד בשלושה תחומים מרכזיים: פיתוח בטריות לתעשיית הרכב החשמלי, ייצור דלק למטוסים (ג'ט פיול) על בסיס ביו-דיזל והשקעה בתחום האנרגיה הסולארית ואנרגיית הרוח.

לדברי יאמר, הקרן מתעניינת בהשקעה בפיתוח וייצור של הבטריות לתעשיית הרכב החשמלי.

"הייתה לי כבר פגישה אחת בבטר פלייס (פרויקט הרכב החשמלי של שי אגסי והחברה לישראל - ל.ב) ובאחרונה נפגשתי גם עם יום טוב סמיה, מנכ"ל ICG, חברת האנרגיות המתחדשות של החברה לישראל. אני מקווה שבעתיד נצליח לשתף איתם פעולה".

יאמר ציין, כי בין המשקיעים בקרן שהקים נמצא קונצרן הביטוח הגרמני אליאנס וכן חברת הביטוח מגדל, שהיא גם אחת הספונסריות של מכבי נתניה.

לדבריו, כל הסכום כבר נסגר בקרן שבוחנת כעת מספר השקעות. בהתייחסו לכוונה להיכנס לתחום אנרגיה הסולארית ציין יאמר, כי "יש 2-3 חברות שמאוד מעניינות אותנו. עוד לא החלטנו אם להצטרף כשותף אסטרטגי או כמשקיע פיננסי".

יאמר מחזיק כיום בחברת אחזקות הפעילה בתחום הנדל"ן בארה"ב ובגרמניה. הוא נשוי לליסה, בתו של המיליונר הרוסי, ויצ'יסלב ברשט, שכיהן בעבר כיו"ר VSMPO, שהיה תאגיד ייצור הטיטניום הגדול בעולם.

יאמר עזב ב-2004 את VSMPO יחד עם חמו כדי להתרכז בעסקיו הפרטיים. הונם המשותף של השניים נאמד בכמיליארד דולר.

בעבר חשף יאמר בראיון ל"גלובס" כי השקיע למעלה מ-20 מיליון דולר במכתבי נתניה, ומדי שנה הוא מפסיד עליה בין 6 ל-7 מיליון דולר. *