ירידת ערך הקרקע בפלאזה בלאס וגאס עולה לחברות של דנקנר 400 מיליון שקל; אי.די.בי פיתוח תמחק 324 מ' ש'

ההפחתה מהווה כ-50% מחלקן של החברות בהון העצמי בפרויקט ; בניית השלב הראשון של הפרוייקט שהיה צפוי ל-2010 צפוי להידחות בכשנה לאור המצב בשווקים

חברת נכסים ובנין שבשליטת איש העסקים נוחי דנקנר הודיעה הערב (ד') כי הנהלת החברה החליטה להמליץ בפני הדירקטוריון לרשום הוצאה בסך של כ-200 מיליון שקל בדוחות הרבעון הרביעי בגין ירידת ערך הקרקע המיועדת לבניית פרוייקט פלאזה בלאס וגאס.

סך המחיקות של החברות בראשותו של דנקנר ימחקו בגין הפרויקט בלאס וגאס עומד על 400 מיליון שקל.

אי.די.בי פיתוח שמחזיקה גם היא ב-25% מהפרויקט ומחזיקה בעקיפין גם בנכסים ובנין הודיעה כי תמחק סכום של 324 מיליון שקל בגין החזקתה בפרויקט ובגין החזקתה בעקיפין בנכסים ובנין דרך דיסקונט השקעות.

סך ההוצאה שתרשום אי.די.בי אחזקות בגין ההפחתות הינו כ-282 מיליון שקל, המהווה את חלקה של החברה בהוצאה שאי. די. בי. פיתוח הודיעה כי תרשום בגין ההפחתות האמורות.

דסק"ש החברה האם של נכסים ובנין הודיעה כי תמחק בשל המחיקה של נכסים ובנין 167 מיליון שקל.

ההפחתות נובעות מהחזקה משותפת של החברות במחצית מהפרויקט. ההפחתה נובעת בעיקרה, מההערכה שתחילת הבניה של שלב א' של הפרויקט, שהייתה צפויה במהלך שנת 2010, תידחה בכשנה לאור המצב בשווקים.

סכום ההפחתה המדויק תלוי בהערכת שווי שהחברה צפויה לקבל ממעריך שווי בינלאומי. שווי הנכס בספרי החברה ב-31 בדצמבר 2008 הינו כ-1.4 מיליארד שקל, וההון העצמי (קרי ההשקעה בנכס בניכוי המימון הזר בספרי החברה) הוא כ-830 מיליון שקל.

החברה חוזרת על ההערכתה כי עד ה-9 במארס יסתיים המו"מ להארכת ההלוואה שנלקחה בקשר לרכישת הקרקע.

נזכיר כי בפרוייקט הפלאזה בלאס וגאס משתתף גם איש העסקים יצחק תשובה המשקיע בפרויקט דרך קבוצת אלעד הפרטית שבשליטתו. תשובה ודנקנר הודיעו ביוני 2007 על שיתוף הפעולה הנדל"ני הישראלי הגדול מאז ומעולם כאשר הכריזו על פרויקט גרנדיוזי להקמת מלון פלאזה עם קזינו, מרכז מסחרי מרכז כנסים ומגורים, בשטח בנוי כולל של 1.5 מיליון מ"ר בסטריפ המפורסם של עיר ההימורים.

המלון יכלול 3,500 חדרים, ופרויקט מגורים בשטח של 500 אלף מ"ר. הקרקע של הניו פרונטיר נרכשה תמורת 1.24 מיליארד דולר במאי 2007 וההשקעה המתוכננת בהקמתו מוערכת ב-7 מיליארד דולר.