המדינה מבקשת מאסר בפועל וקלון לד"ר ג'קי סרוב, שהורשע בקבלת שוחד מאסי אבוטבול

ביהמ"ש דן היום בטיעונים לעונש של ד"ר סרוב, לשעבר מנהל המיון באיכילוב ; דני גילרמן, יעקב פרי ושייקה לוי העידו לטובתו: "אילו הכל היו כמוהו" ; סרוב: "הגיהנום שעברתי היווה עבורי שיעור מאלף, והפקתי את הלקחים"

הפרקליטות מבקשת מבית משפט השלום בתל-אביב להטיל מאסר בפועל שלא ירוצה בעבודות שירות על ד"ר ג'קי סרוב, מנהל המיון הפנימי בבית-החולים איכילוב, שהורשע ב-3 מקרי קבלת שוחד, בהם קיצר תורים לעבריין אסי אבוטבול תמורת כ-3,000 שקל. "סרוב רודף-בצע, וכשמדובר ברפואה - עבירת השוחד חמורה שבעתיים", נימקה הפרקליטות, וביקשה לקבוע כי דבק קלון במעשי הרופא.

סניגוריו, עוה"ד פרופ' דוד ליבאי ונבות תל-צור, טענו בדיון היום (ה') כי למרות שהעליון פסק כי העונש הראוי לשוחד הוא מאסר בפועל, בפרקטיקה מורשעי השוחד אינם נשלחים לכלא. השופטת דורית רייך-שפירא דחתה את בקשתם להזמין תסקיר משירות המבחן בעניין העונש הראוי, משום שסרוב לא הודה בהאשמות ומאחר שביטול ההרשעה אינו עומד על הפרק. גזר הדין יינתן ב-8 במארס.

בהכרעת הדין נדחתה טענת סרוב כי לקח את הכסף משום שהרגיש מאוים ורצה שאבוטבול ייעלם מבית החולים במהרה. "אבוטבול לא הפנה לנאשם שום איום, והסכנה לא היתה ממשית ומיידית ולא מנעה מהנאשם מלפנות לרשויות חרף חששותיו. מה עוד שטענת הפחד והכורח לא הועלתה בחקירה, ואין הסבר לכבישתה".

"שיעור מאלף"

בשלב הטיעונים לעונש היום גדשו את האולם רופאים ואחיות מאיכילוב, שבאו לתמוך במי שנחשב ל"רופא של הסלבריטאים". סרוב ניצל את זכות המילה האחרונה השמורה לנאשם, כדי להתנצל. "הגיהנום שעברתי היווה עבורי שיעור מאלף, והפקתי את הלקחים. שילמתי מחיר אישי וכלכלי כבד מנשוא. אני מבקש לחזור ולטפל במהרה בחולים ולאפשר לי להמשיך לעסוק במקצוע הרפואה, שהוא תמצית חיי".

ראשון עדי האופי מטעמו, השגריר לשעבר באו"ם דני גילרמן, אמר: "סרוב הוא אחד האנשים הישרים, המסורים והנורמטיביים שאני מכיר". "הגשש" שייקה לוי אמר בהתרגשות: "אילו הכל היו כמוהו - החברה שלנו היתה נראית טוב יותר. המוח פשוט אינו מבין איזו היסחפות קרתה פה".

יו"ר בנק מזרחי-טפחות, יעקב פרי, העיד כי אינו מחבריו הקרובים של סרוב, אך הוא מכיר אותו מאירועים רבים בהם נפגשו. "ג'קי מעורב בענייני ציבור ורחוק מאוד מרדיפת-בצע או טובות הנאה אישיות. אסור שמסירותו הרבה תימחק ותישכח, גם אם מעד".

מנהל בית-החולים איכילוב, פרופ' גבי ברבש, אמר: "האווירה שהצליח סרוב ליצור בחדר המיון הפנימי היתה גאוות-יחידה עם מוטיבציה, והוא קנה את ליבם של האנשים שלו, שנמצאים פה בחוץ". לדבריו, "היו גם חילוקי דעות בינינו וביקורת שלי כלפיו. יש לו אישיות שהיא מוכוונת-תקשורת, ולא תמיד זה לרוחי. אבל את העבודה שלו כמנהל המיון הפנימי הוא ביצע בצורה יוצאת דופן". (ת.פ. 8043/07).