עקב תנאי מזג-האוויר והראות הלקויה: בשעות האחרונות נחתו בקפריסין 4 מטוסים שהיו בדרכם בנתב"ג

(עדכון) - הטיסות שבו לישראל ; אובך כבד שורר בחלקים נרחבים בארץ ; תנאי מזג-האוויר גורמים לעלייה ניכרת במדד זיהום האוויר, ואנשים רבים סובלים מקשיים בנשימה

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

במוקד מד"א הטלפונים מצלצלים היום יותר מביום רגיל, בשל האובך הכבד וזיהום האוויר השורר בחלקים נרחבים בארץ. תנאי מזג האוויר גורמים לעלייה ניכרת גם במדד זיהום האוויר, ואנשים רבים מתקשים לנשום. השירות המטאורולוגי מדווח הבוקר כי באזור גוש דן ובירושלים נמדדו חריגות ברמה בינונית במדד זיהום האוויר.

בשל העלייה המשמעותית במספר הפניות, מפרסמים במד"א בצהריים הנחיות מיוחדות, בהן המלצות לחולי לב, לחולים כרונים בדרכי הנשימה, לנשים בהריון, לקשישים ולתינוקות שלא לצאת מבתיהם, ולהגיף את החלונות במבנים בהם הם שוהים, עד לירידת גשם שישטוף את האבק. במד"א מדגישים יותר מכל את החשש מכך שאנשים בעלי קשיים בנשימה, כלל לא ישימו לב או לא יתייחסו להנחיות. בכל מקרה של התקף יש להתקשר לקו החירום של מד"א בטלפון 101.

עקב תנאי מזג האוויר והראות הלקויה נחתו בשעות האחרונות בלרנקה שבקפריסין ארבעה מטוסים שהיו אמורים לנחות בנתב"ג.

שלוש מהטיסות שהונחתו בלרנקה הן טיסות אל על שהגיעו מרומא, פראג ומוסקבה.
טיסה נוספת היא של חברת אוסטריאן איירליינס מווינה.

מרשות שדות התעופה נמסר כי עקב תנאי מזג האוויר נדרש חלון זמן ממושך מהרגיל בין נחיתות מטוסים, וטייסי הטיסות האלה, בהתייעצות עם חברות התעופה, העדיפו להמתין בלרנקה לשיפור בתנאי מזג האוויר ולא להמתין באוויר.

עם שיפור תנאי מזג האוויר בשעה האחרונה אמורות כל הטיסות לנחות בשעות הקרובות בנתב"ג. יצוין כי מוקדם יותר נסגר שדב דב כליל לנחיתות.

מחברת אל על נמסר כי עם נחיתת המטוסים בלרנקה יטפולו הנוסעים על ידי צוות התחנה המקומית של אל על, יורדו מהמטוס וימתינו בטרמינל עד שתנאי מזג האוויר יאפשרו הגעתם לישראל.

בעקבות סגירת שדה דב, בשל תנאי מזג האוויר, מוסרת חברת ישראייר כי כל טיסותיה לאילת יופעלו כרגיל מנמל התעופה בן גוריון עד לפתיחתו של שדה דב מחדש.