שוק הסלולר סוער: אריקסון ואלקטל-לוסנט יקימו רשת דור רביעי לוורייזון

להחלטה של ורייזון משמעות גדולה, מכיוון שהיא המפעילה הגדולה ביותר בעולם עד כה שהודיעה שבכוונתה להשיק רשת כזו כבר ב-2010 ; הדבר יאיץ גם את יצרניות ציוד הקצה לפתח מכשירים מתאימים לקראת ההשקה

אחת ההחלטות המהותיות ביותר בשוק הסלולר העולמי התקבלה אמש (ד') לאחר שחברת התקשורת האמריקנית ורייזון הודיעה בכנס הסלולר השנתי בברצלונה, על הספקים שיקימו עבורה את רשת ה-LTE ב-2010 (רשת דור רביעי).

להחלטה של ורייזון יש משמעות גדולה מאוד מכיוון שהיא המפעילה הגדולה ביותר בעולם עד כה שהודיעה שבכוונתה להשיק רשת כזו כבר ב-2010. החלטת ורייזון תתרום להכרה בבשלות טכנולוגיית LTE ולמעבר לדור הרביעי בסלולרי, והדבר יאיץ גם את יצרניות ציוד הקצה לפתח מכשירים מתאימים לקראת ההשקה.

הערכות בכנס הסלולר בברצלונה הן שלכוונת ורייזון להקים רשת כבר ב-2010 תהיה השלכה על השוק העולמי ועל השוק האמריקני. מבחינת ארה"ב, לראשונה היא מצטרפת לטכנולוגיה המוכרת והמועדפת על-ידי כל המפעילים ומיישרת קו עם המגמות השולטות בעולם הטלקום, של איחוד פלטפורמות טכנולוגיות וייצור מערכות גמישות ו"שטוחות" כדי לפשט ולייעל תהליכים.

ורייזון היא השחקנית השנייה בגודלה בארה"ב אחרי AT&T, שגם היא הצהירה שבכוונתה ללכת לדור הרביעי בסלולר LTE, כך שצפוי מאבק בין השתיים מי תקים ראשונה את הרשת.

הזוכים בפרויקט השאפתני של ורייזון הם אריקסון ואלקטל-לוסנט ברשת הרדיו, ובליבת הרשת נבחרו סטארנט ונוקיה-סימנס. מכיוון שהכסף הגדול הוא ברדיו הרי שהזוכים האמיתיים בפרויקט הן שתי הראשונות, אך גם עבור השתיים הנוספות מדובר בזכייה יוקרתית.

הכותב היה אורח חברת מוטורולה בברצלונה