חדשות ערוץ 2 מקצצת 10%-20% מהשכר

הקיצוץ לא יכלול עובדים שמרוויחים שכר נמוך של אלפי שקלים בודדים בחודש ; חברת החדשות של ערוץ 2 מונה כ-290 עובדים ; בחברת החדשות סירבו להגיב על הידיעה

קיצוצי השכר מגיעים גם לחברת החדשות של ערוץ 2: ל"גלובס" נודע כי החברה מבצעת קיצוצי שכר בהיקף של 10%-20% למרבית העובדים בחברה. מדובר בקיצוץ שלא יכלול עובדים שמרוויחים שכר נמוך של אלפי שקלים בודדים בחודש. בחברת החדשות סרבו להגיב על הידיעה.

חברת החדשות של ערוץ 2, בראשות המנכ"ל אבי וייס, מונה כ-290 עובדים לבד מכ-60 עובדי ערוץ הכנסת והחדשות ברוסית. המהלך של קיצוץ שכר בחברת החדשות של ערוץ 2 הוא בלתי נמנע, לאור ההתפתחויות האחרונות שחלו בחברת החדשות - ובראשן אי אישור התקציב לשנת 2009.

כאמור, חברת החדשות הגישה לאישור תקציב לשנת 2009 בהיקף של 102 מליון שקל לשנת 2009, אולם קשת התנגדה ודרשה כי התקציב יעמוד על כ-98 מיליון שקל, בעוד ברשת הדרישה הייתה קיצונית עוד יותר ודיברה על תקציב של 96.5 מיליון שקל ל-2009. לאור ההתנגדות של נציגי הציבור בדירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 2 , טרם אושר התקציב.

בנוסף, בתחילת החודש חל עיכוב קל בהעברת השכר לעובדי חברת החדשות. מדובר בעיכוב של יממה בלבד אולם עיכוב זה הצטרף לדחייה בתשלומים לספקים החיצוניים של חברת החדשות, דחייה של מספר שבועות.

קיצוץ השכר בחברת החדשות של ערוץ 2 מצטרף לקיצוצי שכר שנערכו בחברת החדשות של ערוץ 10, כמו גם אצל זכייניות הערוצים המסחריים, קשת, רשת וערוץ 10.