תוצאות ביניים טובות לפוליהיל של כת"ב בניסוי יעילות לטיפול בפצעים

שוק הטיפול בפצעים הוא אחד ה"צרכים הלא מסופקים" הגדולים של תחום הרפואה - הוא מגלגל כ-7 מיליארד דולר בשנה, ועדיין אין טיפול הנחשב למוצלח

חברת Polyheal שבשליטת כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (35%), הפועלת בתחום הטיפול בפצעים כרוניים, הודיעה על תוצאות ביניים טובות בניסוי יעילות במוצר הדגל שלה, Polyheal-1. הניסוי נערך בקרב כ-60 חולים עם פצעים חמורים מאוד, ובקבוצה זו נמצא הטיפול יעיל באופן מובהק סטטיסטית, ללא תופעות לוואי משמעותית.

שוק הטיפול בפצעים הוא אחד ה"צרכים הלא מסופקים" הגדולים של תחום הרפואה - הוא מגלגל כ-7 מיליארד דולר בשנה, ועדיין אין טיפול הנחשב למוצלח.

פוליהיל-1 הוא הכלאה בין מכשור רפואי לתרופה. הוא תמיסה המוזלפת על הפצע וכוללת מיקרו-כדוריות עשויות מפולימר סינטטי, כשעל גביהן מטענים חשמליים. במפגש על תאי הפצע נוצר קשר חשמלי בין התאים למיקרו-כדוריות, והקשר הזה גורם לפעילות מוגברת בתאים הפגועים, המביאה לדברי החברה להיווצרות רקמת ריפוי וליצירה של כלי דם רבים יותר.

החברה מנוהלת על ידי ג'ורדן רובינסון, אשר שימש בעבר כסמנכ"ל פיתוח עסקי בפייזר ישראל, ובמגוון תפקידי שיווק ומכירות בחברות פארמה בינלאומיות אחרות.

עם הניסוי הזה, מצטרפת פוליהיל לקבוצת החברות של כת"ב הנמצאות בניסויים קליניים מתקדמים בתחום הביוטק והפארמה. בין אלה נמנות אנדרומדה, הנמצאת בשלב III של הניסויים במוצר לסוכרת נעורים; D-Pharm, הנמצאת לקראת כניסה לשלב II של הניסויים בתרופה לשבץ; ו-Mediwound שגם היא בשלב III של הניסויים במוצר לטיפול בכוויות.

כת"ב מנוהלת על-ידי חברת הניהול ARPE שבראשה עומד ראובן קרופיק. תוצאות הניסוי צפויות לשמש כחלק מתהליך הרישוי מול ה-FDA, כשעדיין לא ידוע אם מסלול האישור יהיה של תרופה או של מכשיר רפואי. לחברה כבר יש אישור לשיווק המוצר באירופה, כמכשיר רפואי, אך מכירותיו טרם החלו.

עד היום גייסה פוליהיל כ-12 מיליון דולר, והמשקיעים בה הם כת"ב, מנחם אורן, יזם החברה ולדימיר ריטר, טכנורוב, קונרס ו-Arrow Ventures. *