איתוראן מסכמת את 2008 עם שיא של 511 אלף מנויים: רווחיה צמחו ברבעון הרביעי ב-60% ל-5.9 מיליון דולר

ברבעון הרביעי החברה הוסיפה 16 אלף מנויים ; ההכנסות פרו-פורמה הסתכמו ברבעון ב-29.4 מיליון דולר, ירידה קלה לעומת הכנסות של 29.5 מיליון דולר אשתקד ; תחלק דיבידנד בהיקף 3.7 מיליון דולר בגין 2008

חברת איתוראן פירסמה היום (ב') את תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2008 כולה. מהדו"חות עולה כי החברה רשמה ברבעון הרביעי הכנסות פרו-פורמה של 29.4 מיליון דולר, ירידה קלה לעומת הכנסות של 29.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה מוסרת כי בנטרול השפעת העלייה בשער הדולר, היא הייתה רושמת גידול בהכנסות.

הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון ב-5.9 מיליון דולר, עלייה של כ-60% לעומת רווח נקי של 3.7 מיליון דולר עליו דיווחה אשתקד. הרווח למניה הסתכם ב-28 סנט, לעומת 16 סנט אשתקד.

נציין כי איתוראן השלימה את מכירת טלמטיקס בסוף דצמבר 2007. אי לכך, תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2008 מוצגות בניכוי טלמטיקס. תוצאות הרבעון המקביל אשתקד פרו-פורמה מוצגות גם הן בניכוי תרומת טלמטיקס על מנת לאפשר השוואה על בסיס זהה בין הרבעונים.

החברה רשמה גידול של 16 אלף מנויים נטו ברבעון הרביעי, לשיא של כ-511 אלף מנויים נכון לסוף דצמבר. דירקטוריון החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בהיקף 3.7 מיליון דולר בגין שנת 2008.

ה-EBITDA (רווח נקי בניכוי פחת הפחתות והוצאות מימון) ברבעון הרביעי הסתכם בכ-8 מיליון דולר (27.1% מההכנסות) בהשוואה לכ-6.6 מיליון דולר פרו-פורמה (22.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

בראייה שנתית, איתוראן סיימה את 2008 עם הכנסות של 132.6 מיליון דולר, עלייה של כ- 27% פרו-פורמה לעומת הכנסות של 104.5 מיליון דולר אשתקד. הרווח הנקי בשנת 2008, הכולל מחיקה בגובה 1.6 מיליון דולר בגין השקעה בדרום קוריאה, הסתכם בכ-14.9 מיליון דולר, עלייה של כ-10% בהשוואה לרווח של 13.5 מיליון דולר בשנת 2007.

הרווח הנקי למניה הסתכם ב-2008 ב-69 סנט, בהשוואה ל-58 סנט למניה ב-2007, בנטרול התקבולים בגין מכירת טלמטיקס ומחיקה חד פעמית הקשורה לחברה מוחזקת של כ-300 אלף דולר.

הרווח התפעולי בשנת 2008 גדל בכ-44% והסתכם ב-25.7 מיליון דולר (19.3% מההכנסות), זאת בהשוואה ל-17.8 מיליון דולר פרו-פורמה (17% מההכנסות) ב-2007.

אייל שרצקי, מנכ"ל משותף של איתוראן מסר: "בעוד שההאטה החדה בכלכלה הגלובלית המשיכה במהלך הרבעון, אנו רואים את הבסיס הדפנסיבי של הפעילות שלנו. יש לנו מודל עסקי ייחודי המבוסס על זרם הכנסות חוזר מבסיס לקוחות איתן עם פוטנציאל להמשך צמיחה עתידית בשווקים מתפתחים היכן שאנו מובילי שוק. מודל זה מהווה את היסוד לציפייתנו כי נמשיך לצמוח בבסיס הלקוחות".