אובמה מוכן לחכות עם שינוי גדול בחקיקה סביבתית עד 2010

[הרשמה לניוזלטר סביבה] למרות שהשקעה באנרגיות מתחדשות היא חלק מרכזי בתוכנית התמריצים שלו, בהיקף 787 מיליארד דולר, הממשל טרם דיבר על יעדים סביבתיים נוספים לשנה זו

הבית הלבן רמז אתמול (ב') שהוא מוכן לחכות עם שינוי גדול בחקיקה סביבתית עד 2010, כל עוד החקיקה תעמוד בקריטריונים של אובמה להתמודדות עם ההתחממות הגלובלית.

כשהוא נשאל מתי הנשיא מעוניין לראות מהלך בנושא שינוי האקלים, דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, השאיר את מסגרת הזמן פתוחה לגמרי. "אם תהיה לנו חקיקה משמעותית, שתתחיל להתייחס לשינוי האקלים, בין אם השנה או בשנה הבאה, זה שינוי גדול שנקבל בברכה".

גיבס אמר שהצעת חוק שכזו תצטרך לאפשר לארה"ב להשקיע יותר כסף באנרגיות חלופיות, כדי להבטיח שהיא לא מוסיפה לכמות גזי החממה שבאטמוספרה.

אובמה בילה את החודש הראשון לנשיאותו במאמצים להוצאת ארה"ב מהמיתון העמוק בו היא שרויה. על אף שהשקעה באנרגיות מתחדשות היא חלק מרכזי בתוכנית התמריצים שלו, בהיקף 787 מיליארד דולר, הממשל טרם אמר דבר בנוגע ליעדים סביבתיים נוספים לשנה זו.

אובמה תומך בהפחתה אגרסיבית בפליטות גזי החממה של ארה"ב, וכן בפיתוחה של מערכת סחר בזכיונות פליטה, בדומה לזו הנהוגה באיחוד האירופי, שתגבל את כמות הפחמן הדו-חמצני שמפעלים יכולים לפלוט, ותאפשר להם לסחור בזכיונות שיאפשרו להם לזהם יותר.