אפריקה ישראל נגד עיריית ת"א: "גבתה תעריף גבוה על שלט בפלאזה עזריאלי"

רשת מלונות הולידיי אין שבבעלות אפריקה מפעילה את מלון קראון פלאזה סיטי סנטר, שפועל בקומות 10-23 במגדל המרובע של עזריאלי ; טוענת כי נאלצה לשלם על השלט של המלון אגרה גבוהה יותר מהסיווג האמיתי

רשת מלונות הולידיי אין, שבבעלות קבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב, הגישה עתירה מינהלית נגד עיריית תל-אביב. לטענת הרשת, היא נאלצה לשלם על השלט של מלון סיטי סנטר במגדלי עזריאלי אגרה גבוהה יותר מהסיווג האמיתי של השלט.

רשת מלונות הולידיי אין מפעילה את בית-המלון קראון פלאזה סיטי סנטר, שפועל בקומות 10 עד 23 במגדל המרובע של מגדלי עזריאלי.

בעתירה שהגישה הרשת לבית המשפט לעניינים מינהליים, באמצעות עו"ד מוטי איצקוביץ ממשרד עורכי הדין כץ גבע איצקוביץ, נכתב כי ביולי הציבה הרשת שלט בקומות העליונות של המגדל בצידו הדרומי. בנוסף, בצידו המזרחי של המגדל, בקומות העליונות, הציבה הרשת שלט זהה נוסף.

לטענת הרשת, בגין השלט הדרומי חייבה אותה העירייה באגרת שילוט מתחילת שנת 2008 לפי סיווג "שילוט גג", שתעריפו 737 שקל למ"ר לשנה. לפי תעריף זה חייבה אותה העירייה גם עבור השלט המזרחי.

הרשת מבקשת מבית המשפט לקבוע כי יש לחייב אותה על שני השלטים לפי סיווג "שלט רגיל ששטחו עולה על 10 מ"ר מקומה ב' ומעלה", שתעריפו הוא 338.7 שקל למ"ר לשנה. "כפי שניתן להיווכח", נכתב בעתירה, "השלט הותקן על גבי חלונות כלל הקומה והוא אינו נוגע בקצה העליון של הבניין. השלט לא מותקן על הקצה העליון של הקיר או מעקה בקומה העליונה או על משטח הגג".

עוד היא מבקשת לחייב אותה על השלט הדרומי רק החל מחודש יולי 2008. בעתירה נטען כי "השלט הדרומי הותקן רק בחודש יולי. בפועל חויבה העותרת גם בגין החודשים ינואר עד יוני 2008. העותרת טוענת כי אין זה סביר להטיל עליה עלות בגין תקופה בה לא היה מותקן השלט".

דובר עיריית תל-אביב מסר בתגובה כי "העירייה תגיב לעתירה בבית המשפט".