מאבדים תקווה: מדד אמון הצרכנים בארה"ב צנח בפברואר לשפל של 25 נקודות לעומת צפי ל-35 נק'

"לא רק שהצרכנים מרגישים בהידרדרות התנאים הכלכליים הם גם לא מצפים לשיפור בתנאים במהלך 6 החודשים הבאים" ; חששות הצרכנים גברו ביחס לעתיד מקום עבודתם, החששות מהפגיעה בהכנסותיהם, מירידת ערך בתיהם וערך ני"ע שברשותם

הערב (ג') פורסם כי מדד האמון הצרכנים בארה"ב צנח בחודש פברואר ל-25 נקודות לעומת כי הירידה במדד תגיע "רק" ל-35 נקודות וזאת לאחר שבחודש הקודם עמד המדד על 37.7 נקודות.

כמובן שרמה זו מהווה רמת שפל באמון הצרכנים בארה"ב על רקע המיתון המחריף. חששות הצרכנים גברו ביחס לעתיד מקום עבודתם, והחששות מהפגיעה בהכנסותיהם כתוצאה מירידת ערך בתיהם, וערך ני"ע שברשותם.

"בהסתכלות לעתיד, התגברות החששות ביחס לתנאים בשוק, למצב העסקים, לתעסוקה ולהיקף ההכנסה גרמו לירידה החדה באמון הצרכנים" אמרה לים פרנקו, דירקטורית במרכז למחקר התנהגות הצרכנים והוסיפה "בסה"כ, לא רק שהצרכנים מרגישים בהידרדרות התנאים הכלכליים הם גם לא מצפים לשיפור בתנאים במהלך 6 החודשים הבאים".

נזכיר כי מוקדם יותר הצביע גם מדד קייס שילר על צניחה בשיעור שיא של 18.5% במחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב. וזאת על רקע המשבר בשוק הנדל"ן בארה"ב והעלייה במספר העיקולים.

על רקע הנתונים הקשים ניסה היום יו"ר ה'פד', ברננקי בנאומו החצי שנתי להפיח תקווה בעם לאחר השנה הקשה שעבר ואמר: "אם ממשל אובמה יצליח לייצב את המערכת הפיננסית המיתון עשוי להסתיים כבר ב-2009, ו-2010 תהיה שנה של התאוששות". יו"ר הבנק המרכזי האמריקני, אמר את הדברים במסגרת העדות החצי-שנתית בפני הסנאט על מצב הכלכלה האמריקנית והמדיניות המוניטרית של ה'פד'.

ברננקי הוסיף כי: "החזרת היציבות הפיננסית היא המשימה הדחופה ביותר העומדת בפני קובעי המדיניות", "אם התנאים הפיננסים ישתפרו, חבילת התמריצים ושיעורי הריבית הנמוכים במיוחד יתמכו בצמיחה ובצריכה הפרטית".