עפרה שטראוס: "צריך לעזור ולתת אשראי מסוג מיוחד כדי לרכוש את ויטה פרי גליל"

יו"ר שטראוס לגלי צה"ל: "השאלה מתי השוק יתעורר תלויה הרבה מאד במה יעשו היום ממשלות ולא כוחות השוק"

"בימים אלה, אם צריך לעזור ולתת אשראי מסוג מיוחד כדי לרכוש את ויטה פרי גליל כי זו חברה מרוויחה ורובצים עליה חובות העבר, אז כן". כך אמרה הבוקר (ד') עפרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס , בראיון לגלי צה"ל.

"אנחנו משתדלים לצמצם הוצאות. אנחנו מקצצים בכל דבר אפשרי ולא להגיע לפיטורי עובדים. אין היום תחזיות מדויקות למה הולך לקרות ב-2009. את כל מה שצריך לקצץ אנחנו מקצצים כדי לא להגיע למצב של פיטורים. השאלה מתי השוק יתעורר תלויה הרבה מאד במה יעשו היום ממשלות ולא כוחות השוק".

שטראוס הוסיפה: "אנחנו לא דנים בשאלות הפילוסופיות שהן בקצה של החיים שלנו. אנחנו בוחרים היום אנשים שיחד איתם אנחנו הולכים להציל את הכלכלה שלנו. זה לא בשוליים".

אלפרד אקירוב, הבעלים של חברת הנדל"ן אלרוב , התראיין אף הוא בתוכנית. כשנשאל "האם זה נכון שהעסק שלך הפסיד כ-80% מערכו השנה?" השיב אקירוב: "כל הבורסה יורדת, הכל יורד. חוסר האמון באקירוב הוא לא במניה ספציפית, הוא בבורסה כולה".

"כולם מדברים על זה שהנדל"ן בארץ במיתון. חברות הנדל"ן במיתון כי הן השקיעו את הכסף במדינות כמו מזרח אירופה או ארה"ב שבהן יש מיתון. הבנקים ידעו לתת כסף לחברות נדל"ן שבונות בארץ במידה כדי לא ליצור עודף נדל"ן. אולי יש עצירה, אבל אין עודף".

כשנשאל: "מתי, לדעתך, המשק העולמי יתחיל לגלות סימנים, ולו קלושים, של צמיחה?" השיב אקירוב: "כלכלנים חוזים אותם, ואני לא מאמין בזה. כלכלנים לא יודעים לחזות גם את זה, כמו שלא ידעו את היקף המיתון ואת היקף הקריסה שהיתה. זה יכול לקרות בעוד שנה, בעוד שנתיים".