דברי בורג ל"גלובס" מובילים למתקפת-נגד של הבנקים: "לאן נעלמו 270 מיליון ש' שהוזרמו למפעל?"; בורג: "הרבה יותר קל לריב אתי מאשר עם המציאות"

"מעריב" מצטט גורם בנקאי בכיר: "בריחת הבעלים מאחריות היא שאילצה אותנו, בסופו של דבר, לפנות לכינוס נכסים. לא היתה לנו שום ברירה" ; הבוקר שבים לעבודתם עובדי המפעל - אחרי שאתמול ביהמ"ש דחה בקשת דיסקונט ולאומי לכינוס ; בורג ל"גלובס": "התנהלות הבנקים צבועה"

הבוקר שבים לעבודתם עובדי מפעל ויטה פרי גליל - אחרי שאתמול ביהמ"ש הקפיא את ההליכים נגד החברה למשך 8 ימים ודחה את בקשתם של דיסקונט ולאומי למינוי כונס נכסים.

אחרי שאתמול התראיין ל"גלובס" אברהם בורג, לשעבר אחד הבעלים והיו"ר של פרי גליל, ותקף את בנק דיסקונט ואת בנק לאומי על התנהגותם ה"צבועה" בעניין פרי גליל, ממשיכה הבוקר ההתנצחות בין הצדדים.

העיתון "מעריב" מצטט הבוקר (ד') גורם בנקאי בכיר, שמגיב לדברי בורג בשאלה: "לאן נעלמו 270 מיליון שקל שהוזרמו למפעל?" הגורם מוסר את גרסת הבנקים לשאלה על מי מוטלת כאן האחריות: "לו הוכיחו הבעלים כוונה רצינית להציל אותו באמצעות הזרמת הון, אין ספק שהיינו נרתמים למאמץ ההצלה. בריחת הבעלים מאחריות היא שאילצה אותנו, בסופו של דבר, לפנות לכינוס נכסים. לא היתה לנו שום ברירה".

בורג עצמו הגיב הבוקר לדברים בראיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל: "המהלך התקשורתי של הבנקים, להסיט את המאבק הציבורי למאבק אישי נגדי, הוא מהלך מאד חכם. הרבה יותר קל לריב אתי מאשר לריב עם המציאות".

בהתייחסו לשאלה "לאן נעלמו 270 מיליון שקל" אמר בורג: "270 מיליון שקל כאלה לא קיימים. אני אשמח לראות את התדפיס ולהתעמת עם מי שאמר את זה".

בורג הוסיף: "מתוך חוב של 150 מיליון שקל של המפעל לבנקים, החברה הזו החזירה לבנקים מ-2001 ואילך 20 מיליון שקל קרן ויותר מ-80 מיליון שקל ריביות על הכסף הזה. תעשה חשבון כמה כסף הבנקים קיבלו בחזרה כל הזמן הזה. עיני לא צרה - זה העסק שלהם, אבל אלה המספרים".