הסוף של מיזם השעשועים של אפריקה ופולאר: הארד רוק פארק נמכר ב-25 מיליון דולר בלבד

מיזם השעשועים בעיר מירטל ביץ' נפתח רשמית רק ביוני ונסגר כבר בתחילת ינואר ; בעלי המניות החליטו לסגור בשל ההפסדים הכבדים, מיעוט המבקרים וחוסר יכולת למצוא רוכש לנכסי הפארק

עכשיו זה רשמי, קבוצת החברות הישראליות ובראשן פולאר בינלאומי ואפריקה ישראל , שהיו שותפות להקמת הארד רוק פארק בדרום קרוליינה וספגו בעקבות השקעתן הפסדים גבוהים, יצאו מן התמונה. שופט בית המשפט הפדראלי לפשיטות רגל בדלוור אישר את רכישת פארק השעשועים בו הושקעו 400 מיליון דולר בידי קבוצת משקיעים חדשה תמורת 25 מיליון דולר בלבד.

בכך תמה הסאגה הקצרה והיקרה של מיזם השעשועים בעיר מירטל ביץ' שנפתח רשמית רק ביוני ונסגר כבר בתחילת ינואר. בעלי המניות החליטו לסגור את הפארק בשל ההפסדים הכבדים, מיעוט המבקרים וחוסר היכולת למצוא רוכש לנכסי הפארק.

המימון להקמת הפארק היה באמצעות 75 מיליון דולר הון עצמי והלוואות של 320 מיליון דולר, שמומנו באמצעות אג"ח בגובה 305 מיליון דולר מדויטשה בנק ובנק ההשקעות ג'פריס. בספטמבר הגישה הנהלת הפארק בקשה לפשיטת רגל ובאמצע דצמבר קיים בית המשפט מכרז במחיר מינימום מבוקש של 35 מיליון דולר, אך לא נמצא קונה.

קבוצת המשקיעים החדשה כוללת בין השאר את קבוצת Baker Leisure (שעבדה גם עם פארקי השעשועים של דיסני ומספר משקיעים מאזור מירטל ביץ'. המשקיעים החדשים מתכוונים לפתוח את הפארק מחדש בסוף מאי ואף לשכור 750 עובדים.

שלושה חודשים לאחר פתיחת הפארק הודיעה פולאר השקעות לבורסה בתל אביב כי מספר המבקרים בפארק נמוך בכמחצית מהתחזיות. פולאר בינלאומי מחקה הלוואת הבעלים שהעניקה לפארק, בהיקף של 16.8 מיליון שקל. אפריקה ישראל דיווחה על הפרשה לירידת ערך בסך 10 מיליון דולר בגין הפארק. הפארק הניב רק 20 מיליון דולר ממכירת כרטיסים למרות ביקורות נלהבות עליו.