ברננקי לקונגרס: "באווירה הדובית הנוכחית יש הגיון בהחייאת החוק המגביל מסחר בחסר"

(עדכון) יו"ר ה'פד': "הממשל האמריקני לא מתכנן משהו שניתן להגדיר כהלאמה" ; מכירות הבתים הקיימים בארה"ב ירדו ב-5.3% בינואר לרמה הנמוכה ביותר מזה 12 שנה

יו"ר ה'פד', בן ברננקי, מעיד כעת בפני הקונגרס, זה היום השני ברציפות, בנוגע למצבה של הכלכלה האמריקנית ומדיניות הפדרל ריזרב. המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות שערים.

בנוגע להערכות ולשמועות באשר להלאמה של הבנקים, ברננקי הבהיר כי הממשלה איננה מתכננת משהו שאפילו מתקרב להלאמה. הלאמה, מסביר ברננקי, הוא מצב בו הממשלה "משתלטת" על הבנק ו"מוחקת את אחזקותיהם של בעלי המניות", וזו לא כוונתנו.

"אנחנו לא מעוניינים בהתערבות ממשלתית ברמת ההנהלה", אמר יו"ר ה'פד'. "בסה"כ מדובר באחזקה של חלק ממניות הבנקים". ברננקי הוסיף כי "הממשל בארה"ב עשוי לצבור נתח מניות מיעוט גדול בסיטיגרופ ובבנקים אחרים".

ברננקי אמר גם כי מחירי הבתים צריכים לרדת עד ל"ערכם הפונדמנטלי". זאת לאחר שהיום התפרסם כי מכירות הבתים הקיימים בארה"ב ירדו ב-5.3% בינואר ל-4.49 מיליון יחידות - הרמה הנמוכה ביותר מזה 12 שנה.

יו"ר ה'פד' אמר כי "באווירה הדובית הנוכחית" יש הגיון "בהחייאת" מדובר בהחייאת חוק ה- up tick, שמשמעותו שאסור להפיל למטה מניות תוך מכירה בשורט אלא רק למכור ב-ask, כלומר להמתין שמישהו ירכוש את המניה. נציין כי ב-2007, הרשות לניירות ערך של ארה"ב (SEC) ביטלה את חוק ה-up tick.