נורטל מפטרת עוד 3,200 עובדים ומבטלת את הבונוסים

הפיטורים הנוכחיים יצטרפו להכרזת הפיטורים הקודמת מלפני מספר שבועות, שהיתה בהיקף 1,800 עובדים

הצרות לא עוזבות את נורטל . כחודש וחצי לאחר שענקית ציוד התקשורת, לשעבר, ביקשה את הגנת בתי המשפט בארה"ב ובאירופה מנושיה, הודיעה החברה על סבב פיטורים נוסף. החברה, שפועלת כעת תחת תוכנית שהגישה לבית המשפט, תפטר כ-3,200 עובדים נוספים, כ-10% מכוח האדם בחברה ברחבי העולם. הפיטורים הנוכחיים יצטרפו להכרזת הפיטורים הקודמת, מלפני מספר שבועות, שהייתה בהיקף 1,800 עובדים.

במקביל, דיווחה החברה על החלטת הדירקטוריון לבטל את תשלום הבונוס שתחת תוכנית התשלומים שלה. לכאורה מדובר במצב נורמלי, אולם אם נזכרים בבונוסים השמנים שגרפו מנהלי הבנקים בוול סטריט, מבינים שמדובר במהלך חריג. החברה מתכוונת לשלם בונוסים במתכונת רבעונית ולא שנתית לעובדים ש"השיגו מטרות משמעותיות בטווח הקצר". בנוסף, ביקשה נורטל מבית המשפט הקנדי לבטל את נוסחת תשלום שכר העובדים שמבוססת על היקפי אחזקות במניות ואופציות בחברה.

המנכ"ל, מייק זפירובסקי, אמר בתגובה כי "החלטות קשות נעשות בכדי לעצב מחדש את החברה ולנסות לצאת בהצלחה מההגנה שקיבלנו". ייתכן שחלק מאותם מהלכים קשים הם ניסיונותיה למכירת חלק מהפעילות, לדוגמה הרכישה של פעילות ניהול התעבורה ברשת על-ידי רדוור תמורת פחות מ-20 מיליון דולר.

לנורטל יש 2.4 מיליארד דולר במזומן, חובות לטווח ארוך של כ-4.5 מיליארד דולר והפסד מצטבר של כ-40 מיליארד דולר מהשנים האחרונות. החברה נסחרת היום לפי שווי של כ-52 מיליון דולר, לאור מצבה הקשה.