מספר מקבלי דמי האבטלה בארה"ב זינק ל-5.11 מיליון איש - 86% יותר מאשתקד; נפילה בביקוש למוצרים בני קיימא

הביקוש למוצרים בני קיימא המיוצרים בארה"ב צלל ב-5.2% לעומת צפי לירידה של 2.5% בינואר בפעם השישית ברצף ; מכירות הבתים החדשים נפלו ב-10.2% ביחס לחודש הקודם לשפל של 309 אלף

המשקיעים האמריקנים שוב פותחים הבוקר (ה') עיניים ולא מאמינים שמצב הכלכלה האמריקנית ממשיך להידרדר באופן רציף - ובקצב מהיר יותר משצפה השוק.

שני נתונים מאקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב לפני תחילת המסחר מצביעים על שיא חדש במספר האנשים בארה"ב המתפרנסים מדמי אבטלה, ועל ירידה חדה מהצפי בביקוש למוצרים בני קיימא.

מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע שהסתיים ב-21 בפברואר עלה ב-36 אלף, ל-667 אלף. זוהי הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה בארה"ב מאוקטובר 1982, והנתון מצביע על עלייה של 86% לעומת מספר הנזקקים לדמי אבטלה לראשונה בשנה שעברה.

הממוצע של 4 השבועות האחרונים עלה ב-19 אלף והסתכם ב-639 אלף, גם נתון זה הוא הגבוה ביותר שנמדד מאוקטובר 1982 ומצביע על עלייה של 84% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

בשבוע שהסתיים ב-14 בפברואר, מספר האנשים המקבלים דמי אבטלה בארה"ב הגיע לשיא של 5.11 מיליון איש לאחר שמספרם עלה ב-114 אלף. נתון זה גבוה ב-86% לעומת השנה שעברה.

בנוסף, ביקוש למוצרים בני קיימא המיוצרים בארה"ב צלל ב-5.2% לעומת צפי לירידה של 2.5% בינואר. זהו החודש השישי ברציפות בו נרשמת ירידה בנתון זה, ירידה רציפה שכזו מעולם לא נרשמה מאז החל משרד המסחר האמריקני למדוד נתון זה ב-1992.

הנתון מצביע על חולשה בביקושים מבית ומחוץ. הירידה נרשמה בכל אחד מהסקטורים הנבחנים במדד. זוהי הירידה החדה ביותר שנרשמה בביקושים למוצרים אלה, אשר ביניהם אפשר לציין, מטוסים, מחשבים ומוצרי חשמל ביתיים, מאז הצניחה בשיעור של 8.5% עלייה דווח בחודש אוקטובר האחרון.

הנתון לדצמבר עודכן כלפי מטה לירידה של 4.6% לעומת ירידה של 3% שפורסמה בחודש שעבר.

בניטרול הזמנות לכלי רכב אשר נחשב לסקטור התנודתי ביותר, נפל שיעור ההזמנות למוצרים בני קיימא ב-2.5% בינואר לעומת צפי לירידה של 2.2%. וזאת לאחר נפילה של 5.5% בדצמבר.

כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר פורסם עוד נתון קשה והפעם נתון מתחום הנדל"ן שהצביע על צניחה של 10.2% במכירות הבתים החדשים בינואר ביחס לחודש הקודם, כאשר מלאי הבתים שלא נמכרו הגיע לשיא של 13.3 חודשים.

למרות צניחת שיא במחירי הבתים, נפלו מכירות הבתים החדשים בארה"ב לשפל של 309 אלף (במונחים שנתיים). ביחס לשנה שעברה מדובר בירידה של 48.2% במכירות. הנתון מצביע על החרפה במיתון שנכנס לשנתו השניה. הצפי היה כי תרשם ירידה מתונה יותר וכי במונחים שנתיים ימכרו בינואר 320 אלף בתים חדשים.