עו"ד יורי גיא-רון: "בביהמ"ש העליון לא יכול להיות שופט מומחה לכל נושא ונושא"

יו"ר לשכת עורכי הדין: "לא נכון לפתור את הבעיה של היעדר שופט מומחה למסים ע"י שינוי מבנה ביהמ"ש העליון. הפיתרון הנכון הוא הקמת ערכאה נוספת בין המחוזי לבין העליון, שבה יהיו גם שופטים מומחים"

"לא נכון לפתור את הבעיה של היעדר שופט מומחה למסים על-ידי שינוי מבנה בית המשפט העליון. הפיתרון הנכון הוא הקמת ערכאה נוספת, בין בית המשפט המחוזי לבין בית המשפט העליון, שבה יהיו גם שופטים מומחים". כך אמר היום (ה') יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון, ביום עיון של לשכת עורכי הדין בנושא מסים.

לדברי גיא-רון, "בית משפט העליון לא יכול להיות עם שופט מומחה לכל נושא ונושא. הפיתרון הנכון הוא שיהיו הרכבי ערעורים עם מבנה נכון".

בהתייחס לכוונות להקמת מחלקה כלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב אמר גיא-רון, כי "הדיבורים על בית משפט כלכלי היו מציאותיים, אולי גם כדי שתהיה מחלקה כלכלית. אני התנגדתי מהותית לבית משפט כלכלי, אך אני חושב שיש צורך במחלקה כלכלית, וחשבתי שהאמירות על בית משפט כלכלי קידמו הקמת מחלקה. יחד עם זאת, חשוב לקדם הקמת מחלקה כזו גם באזור פריפריאלי כלשהו".

גיא-רון התייחס בדבריו גם לפסק הדין בנושא הכרה בהוצאות טיפול בילדים, הממתין כעת להחלטת בית המשפט העליון, ולהתעלמות של רשות המסים מפסק הדין שניתן בנושא בית המשפט המחוזי. לדבריו, "המדינה אינה לקוח רגיל, וכאשר לקוח רגיל מפסיד תיק - הוא יכול להתנהל בדרך משפטית שיכולה להיות מתחמקת. כרגע יש פסיקת מחוזי, ועל-פיה יש לנהוג. כל עוד אין החלטה אחרת, לא יכול להיות שהרשות תמתין לסופיות הדיון".

שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, ציין כי "הרעיון של פרשנות לטובת הנישום קצת איבד מהגובה שלו". לדבריו, בפסקי דין מהעת האחרונה, בית המשפט העליון מנסה ליצוק תוכן ממשי לעיקרון זה".