בבקוק אנד בראון מעריכה: השווי של דפי זהב עומד על 7.1 מיליון דולר בלבד

חברת ההשקעות האוסטרלית מחקה 76 מיליון דולר משוויה של דפי זהב, הנמצאת בבעלותה

שווייה של דפי זהב עומד כיום על 11.1 מיליון דולר אוסטרלי (7.1 מיליון דולר ארה"ב או 30 מיליון שקל). כך עולה מדו"חות הרבעון הרביעי של 2008 שפרסמה בבקוק אנד בראון, חברת ההשקעות האוסטרלית והבעלים של דפי זהב, ביום שישי האחרון. בבקוק אנד בראון רכשה את השליטה בדפי זהב לפני כשנה וחצי מקרן מרקסטון תמורת 123 מיליון דולר ארה"ב - מחיר שכבר אז נחשב לגבוה במיוחד.

באוגוסט האחרון ביצעה החברה האוסטרלית הערכת שווי נוספת לחברה וזו קבעה כי דפי זהב שווה 38-49 מיליון דולר ארה"ב. חצי שנה אחרי, ועל רקע החרפת משבר האשראי, בבקוק אנד בראון מגיעה למסקנה כי עדיף לה למכור את דפי זהב. הערכת שווי חדשה שבוצעה קבעה כי שווייה של החברה התדרדר בשיעור של 84% ובשיעור של 94% מהשווי לפיו נרכשה.

כתוצאה מכך, ביצעה בבקוק אנד בראון בדו"ח האחרון מחיקה בשווי של 119.1 מיליון דולר אוסטרלי (76 מיליון דולר ארה"ב או 317.4 מיליון שקל) בגין ירידת הערך של דפי זהב. "כחלק מבדיקה שוטפת של נכסיה, החליטה בבקוק אנד בראון להעמיד את דפי זהב למכירה. לכן, דירקטוריון בבקוק אנד בראון הגדיר מחדש את דפי זהב כנכס למכירה, לאחר שביצעו התאמה לשווייה", נכתב בדו"ח ואף מצוין כי בבקוק אנד בראון מנהלת שיחות עם מספר רוכשים.

מדו"חות דפי זהב, שמצורפים לדו"חות בבקוק אנד בראון, עולה כי הכנסות החברה צמחו אשתקד בשיעור של 7% לרמה של 329.9 מיליון שקל, בעיקר הודות לצמיחה משמעותית בפעילות האונליין של החברה. בעוד ההכנסות מפעילות המדריכים המודפסים רשמו אשתקד ירידה של 12%, ההכנסות מהפעילות המקוונת ומפרסום מבוסס חיפוש עלו בשיעור של 33%.

הצמיחה בפעילות האונליין לא תורגמה לשורה התחתונה של החברה וזו אחת הסיבות לירידת שווי החברה. דפי זהב רשמה אשתקד EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) של 79.9 מיליון שקל לעומת 89.9 מיליון שקל בשנת 2007.

ממאזן החברה עולה כי סך חובותיה למערכת הבנקאית עומדים על 168.8 מיליון שקל, ואילו סך חובה לבעלי האג"ח עומד על 349.4 מיליון שקל ולכן סך התחייבויותיה עומד על 518.2 מיליון שקל.