השימוש הפופולרי ביותר בישראל ברשת - קבלת ושליחת מיילים

מסקר שערך משרד התמ"ת עולה כי כ-61.1% מהאוכלוסייה בישראל השתמשו בשנה האחרונה באינטרנט ; 82.1% מחפשים מידע ברשת, ו-81.8% קוראים חדשות

כ-3.3 מיליון אנשים ובני נוער, המהווים 61.1% מהאוכלוסייה בישראל מעל גיל 14, דיווחו כי השתמשו בשנה האחרונה באינטרנט, כך עולה מסקר שערך משרד התמ"ת, בינואר 2009, ואשר בחן דפוסי שימוש וקנייה באינטרנט. בקרב גילאי 14-17 עומד שיעור זה על 76.1%, לעומת 30.6% בקרב בני 65 ומעלה. בקרב האוכלוסייה הערבית, שיעור החשיפה לרשת עומד על 42.8%.

עוד עולה מהסקר כי קבלת דואר אלקטרוני הינה הפעולה הנפוצה ביותר - 85.1% נוהגים להשתמש במייל, בהשוואה ל-82.1% שמחפשים מידע ברשת, ו-81.8% שקוראים חדשות. גם צפייה בווידיאו פופולרית בקרב הגולשים הישראליים - 68.8% נוטים לעשות זאת, בהשוואה ל-61.6% שמורידים תכנים וקבצים, ו-59.2% שמתכתבים בתוכנות מסרים מיידיים. לעומת זאת, קריאה וכתיבת בלוגים, לצד היכרויות באינטרנט, הן פעולות פחות שכיחות, 20.7% ו-11.5% בהתאמה.

עוד עולה מהסקר כי שירותי בנקאות און-ליין פופולריים למדי בישראל, כאשר 48.7% נעזרים בהם ו-40% משתמשים בלוחות מקוונים. בכל הנוגע למקומות גלישה נראה כי הגולש הישראלי מעדיף את הבית (97.4%), מקום העבודה (30.9%) או מהלימודים (27.5%), ורק 6.8% אוהבים לגלוש מבתי קפה אינטרנטיים.

מסיקור הרגלי הרכישה המקוונת של המשתמשים הישראליים עולה כי כ-850 אלף גולשים, בגילאים 14 ומעלה, רכשו באמצעות האינטרנט מוצר, שירות או תוכן דיגיטלי, במהלך 2008, אשר מהווים כ-25.8% מסך המשתמשים. עוד עולה כי רק 3.3% מהגולשים רכשו ב-2008 מוצר או שירות מספר פעמים בחודש. הפריטים המבוקשים ביותר - מצלמות (10.8%), MP3 (6.8%) וציוד מחשב (6.1%).

שיעור הגברים שקנו באינטרנט היה גבוה משל הנשים, 26.3% בהשוואה ל-24.6% בהתאמה, ושיעור הקונים היהודים עמד על 29% בהשוואה לשיעור של 6.5% בקרב האוכלוסייה הערבית. בקרב המגזר החרדי עמד שיעור הרוכשים על פחות מ-10%, בהשוואה ל-30% בקרב החילוניים, ו-22% בקרב הדתיים והמסורתיים.