מידע סודי על המסוק של אובמה היה חשוף למחשבים איראניים

"איתרנו גם כתובות IP של מחשבים מתימן, פקיסטאן, קטאר וסין; תוכנות שיתוף קבצים עלולות להפוך למקור מידע מודיעיני יקר ערך עבור גורמים עויינים"

חברת אבטחת מידע מפיטסבורג, שבמדינת פנסילבניה בארה"ב גילתה כי מידע סודי אודות המסוק הנשיאותי של ברק אובמה, Marine One נגיש למחשבים איראניים. "גילינו כי על השרת של חברה המעניקה שירותי מיכון והנדסה לכלי טיס של הצבא האמריקני נמצאה תוכנת שיתוף קבצים המאפשרת גישה למידע סודי ביותר אודות המסוק", אמר בוב בובק, מנכ"ל החברה, Tiversa שמה.

"ככל הנראה אחד מעובדי החברה התקין את התוכנה במטרה להוריד באמצעותה קבצי מוזיקה ולא היה מודע לכך שניתן להגיע באמצעותה למידע הסודי המאוחסן על שרת החברה, אחד מכתובות ה-IP שהיו רשומות בתוכנת שיתוף הקבצים הזו הדליקה אצלנו נורה אדומה מפני שהיא העידה כי מדובר במחשב שמיקומו באיראן" הסביר בובק.

מידע מודיעיני

הגנרל בדימוס ווסלי קלארק המשמש יועץ חיצוני ל-Tiversa אמר כי "אנו יודעים בדיוק באיזה מחשב הותקנה תוכנת שיתוף הקבצים, אני בטוח שהאדם האחראי לכך חש מבוכה בשל העניין והוא אף עלול לאבד את עבודתו". בובק מסר כי הוא יידע את הגורמים המתאימים על מחדל האבטחה וצעדים לטיפול בו כבר ננקטו.

עוד הוסיף כי גורמים איראניים אינם היחידים שמשתמשים בתוכנות שיתוף קבצים כדי לאתר פירצות אבטחה במחשבים המאחסנים מידע רגיש בארה"ב "איתרנו גם כתובות IP של מחשבים מתימן, פקיסטאן, קטאר וסין. תוכנות שיתוף קבצים עלולות להפוך למקור מידע מודיעיני יקר ערך עבור גורמים עויינים", אמר.