כפי שפורסם ב"גלובס": ריטליקס "אינה למכירה" - אבל יש לה 4 קונים פוטנציאליים

ההצעות החדשות - לרכישת החברה במלואה או להשקעה בה - מגלמות טווח מחירים של 8-10 דולר למניית ריטליקס ; בקרן פימי המחזיקה בריטליקס מצדדים כנראה בהכנסת משקיע חדש

יחסית לחברה שמגדירה את עצמה כמי ש"אינה עומדת למכירה", חברת התוכנה ריטליקס דווקא ממשיכה לרכז עניין רב מצד מספר קונים פוטנציאליים. החברה אישרה היום את חרושת הפרסומים והשמועות סביב ההצעות החדשות שקיבלה, באמצעות הודעה מיוחדת לציבור המשקיעים. ל"גלובס" נודע כי מדובר בשתי הצעות חדשות לרכישת החברה כולה, והצעה אחת להשקעה בריטליקס באמצעות הנפקה פרטית בשיעור של 20% מהמניות.

לפי הודעת החברה, טווח המחירים שמציעים הגורמים החדשים עבור מניית ריטליקס עומד על 8-10 דולר, המייצג שווי חברה של 163-203 מיליון דולר. מדובר בפרמיה של 7% עד 33% מעל מחיר הסגירה של המניה בוול-סטריט ביום שישי האחרון, 7.5 דולר למניה. בבורסה בתל-אביב שלחו הבוקר המשקיעים את המניה לעליות של 6%.

"למרות שהחברה לא הועמדה למכירה ולא חיפשה השקעות הון, קיבל הדירקטוריון הצעות בלתי מחייבות חדשות לרכישת כל מניותיה, או לביצוע השקעה בחברה, במחירים שנעים בין 8 דולר ל-10 דולר במזומן", צוין בהודעה הרשמית והקצרה של ריטליקס. עוד נכתב, כי הבורד בוחן את כל ההצעות, וכי "אף אחת מההצעות לא הגיעה ממתחרים או מחברה הפועלת באותו התחום".

לפי ההערכות, קרן פימי ומנהלה ישי דוידי תומכים בהצעה להכנסת משקיע חדש לריטליקס, באמצעות הנפקה פרטית שתעניק לו 20% ממניות החברה. במידה שתבוצע הנפקה כזו לפי מחיר של 10 דולר למניה, תוכל החברה לגייס 50 מיליון דולר, אך המשקיעים הקיימים בחברה ידוללו בהתאם. פימי, שנכנסה להשקעה בריטליקס במחיר ממוצע של 14.2 דולר למניה, תרשום הפסד אם תיאלץ למכור את המניות שברשותה במחירים המוצעים. ככל הנראה, בפימי גם שואבים עידוד מזהותו של המשקיע האסטרטגי, שעשוי לתרום ערך מוסף לתהליך השבחת החברה.

השותפים של פימי בגרעין השליטה בריטליקס הם מייסדי החברה, בריאן קופר והמנכ"ל בארי שקד. לפי ההערכות, שקד תומך בהצעת הרכש הראשונה שקיבלה החברה, מקרן באטרי ונצ'רס, לרכישת החברה כולה.

בין הגורמים הנוספים המגלים עניין בחברה, נמצאת קרן הפרייבט אקוויטי האמריקנית גולדן גייט קפיטל. יודגש, כי כל הגורמים המעוניינים לרכוש או להשקיע בריטליקס, מתכוונים להמשיך ולהפעיל אותה כחברה עצמאית במתכונתה הקיימת, במטרה להשביח את החברה עבור עסקאות מיזוג עתידיות.

סוף לשקט התעשייתי

גם בעבר ריכזה ריטליקס שמועות לא מעטות לגבי מכירה אפשרית שלה לגורמים שונים. בין השמות שהועלו במשך השנים, נמנים ג'נרל אלקטריק, וריפון, SAP ואורקל. בשנה האחרונה, מאז שקרן פימי נכנסה להשקעה והצטרפה לגרעין השליטה בריטליקס, פסקה חרושת השמועות וסביב החברה שרר 'שקט תעשייתי'. ההערכות בשוק היו כי פימי מעוניינת להשביח את החברה, במטרה למכור אותה ברווח במהלך השנים הקרובות.

את ההתעניינות הנוכחית סביב ריטליקס ליבתה הצעה בלתי מחייבת שקיבלה לפני שבועיים, לרכישת החברה כולה לפי מחיר של 8 דולר למניה. ריטליקס עצמה דיווחה על קבלת ההצעה, מבלי לפרסם את שם הגוף המציע. מאוחר יותר נודע כי מדובר בקרן האמריקנית באטרי ונצ'רס, העוסקת בהשקעות הון סיכון ובעסקאות Buy Out של חברות ציבוריות. קרן פימי עמדה אז על סף השלמתה של הצעת רכש מיוחדת להגדלת אחזקתה בריטליקס, אך זו נפלה לאור המחיר החדש שהוצע לחברה.

ריטליקס מספקת פתרונות תוכנה עבור סופרמרקטים ורשתות קמעונאיות. במהלך השנה החולפת, מאז כניסתה של פימי להשקעה בחברה, ביצעה ריטליקס מהלכי ארגון מחדש, שכללו פיטורים וצמצום כוח אדם בהיקף של 250 עובדים לפחות.