חודש וחצי אחרי סיום מבצע "עופרת יצוקה" - היום לא מתקיימים לימודים באשקלון בהמשך לירי הרקטות

אמש התפוצצו במערב הנגב שש רקטות קסאם - אחת הרקטות פגעה בחצר בית בשדרות וגרמה לנזק במקום, אך איש לא נפגע

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

חודש וחצי לאחר סיום מבצע "עופרת יצוקה" בעזה, "זוכים" היום שוב תלמידי אשקלון לחופשה כפויה. בתגובה להמשך ירי הרקטות, ובמחאה על היעדר מיגון בתי הספר והגנים, החליט ועד ההורים באשקלון להשבית הבוקר (ב') את מערכת החינוך בעיר עד להודעה חדשה. בגני הילדים, בתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים לא יתקיימו הפעילויות החינוכיות.

עם זאת החליטו ההורים שלא להשבית את הלימודים בכיתות י' עד י"ב שמתכוננים למבחני הבגרות ואת החינוך המיוחד, אולם רק במבנים שנמצאים בתוך מרחב מוגן. מעיריית אשקלון נמסר כי בתי הספר יהיו פתוחים כרגיל.

"אנחנו כהורים חוששים שיקרה אסון", אמרה לחדשות 2 סופי מעתוק, יו"ר ועד ההורים העירוני. "שלשום נפל קסאם בבית ספר ולשמחתנו הרבה היה שבת ונמנע אסון, אבל אנחנו לא רוצים להסתמך על המזל". לדברי מעתוק, הבעיה שנוצרה היא תקציבית. "כרגע אנחנו זהירים עם הנושא של ההשבתה, כי זה רגיש", היא אומרת. "אנחנו לא רוצים להפעיל לחץ לא נכון, אבל אנחנו באמת חוששים מאסון".

אמש התפוצצו במערב הנגב שש רקטות קסאם. אחת הרקטות פגעה בחצר בית בשדרות וגרמה לנזק במקום, אך איש לא נפגע. ארבע רקטות נוספות נפלו בשטח פתוח במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב. איש לא נפגע כתוצאה מהירי, ולא דווח על נזק.

מוקדם יותר איים ראש הממשלה אהוד אולמרט כי ישראל תנקוט בצעדים על כל הפרה. "אם יימשך הירי מרצועת עזה לעבר ישראל - הירי ייענה בתגובה חריפה וחזקה", אמר ראש הממשלה, "גורמי הטרור בראשות החמאס מנסים להתאושש מהמכה הקשה ב'עופרת יצוקה', הם עושים זאת בדרך היחידה שהם מכירים - בדרך הטרור".