קבוצת עובדים בבנק ישראל שיגרה מכתב חשאי למבקר: "פישר מוביל מחטף לקידום כרבע מהעובדים במאות אלפי שקלים בשנה"

כך נחשף הבוקר בגלי צה"ל ; במסמך שהעבירו למשרד המבקר כותבים העובדים כי דווקא הנגיד, המודע לקיצוץ השכר הצפוי במשק, פועל להעניק תוספות ובונוסים בעיצומו של המשבר הכלכלי

קבוצת עובדים בבנק ישראל שיגרה בחשאי למבקר המדינה תלונה נגד נגיד בנק ישראל, פרופסור סטנלי פישר - כך נחשף הבוקר (ב') בגלי צה"ל.

הפקידים, המסרבים להזדהות בשמם, טוענים כי פישר מוביל מחטף לקידום בדרגה של כרבע מעובדי הבנק בעלות שנתית של מאות אלפי שקלים.

במסמך שהעבירו למשרד המבקר כותבים העובדים כי דווקא הנגיד, המודע לקיצוץ השכר הצפוי במשק, פועל להעניק תוספות ובונוסים בעיצומו של המשבר הכלכלי. הפקידים מביעים חשש לפגיעה בתדמיתו הציבורית של הבנק המרכזי, ומבקשים מהמבקר להתערב כדי למנוע מפישר את תשלום התוספות המתוכנן.

במשרד המבקר אישרו בתגובה לפניית גלי צה"ל כי קיבלו את התלונה וכי היא מטופלת.

בנק ישראל פירסם בתגובה כי "הבנק פועל על פי הסכם השכר שנחתם בתום שלוש שנים של משא ומתן, לו היו שותפים הנהלת הבנק, ועד העובדים, האוצר, היועץ המשפטי לממשלה וההסתדרות. ראוי להזכיר, כי זהו ההסכם הראשון במגזר הציבורי, בו בוצעו הפחתות שכר לעובדים".

"במסגרת הסכם השכר שנחתם עם האוצר, בוצעו הפחתות שכר אשר חלקן מהווה את המקור למענק הצטיינות שהינו כלי ניהולי שמטרתו לעודד את ההישגיות בקרב העובדים. חלוקת דרגות היא חלק מהסכם השכר ואינה מאפיינת רק את בנק ישראל. בעוד שבמגזר הציבורי מחולקות הדרגות באופן אחיד על פני השנה, בבנק ישראל מחולקות הדרגות לכל הזכאים פעם אחת בשנה. מודגש כי שיעור "זחילת" השכר בגין ותק בבנק ישראל נמוך מזה שביתר המגזר הציבורי. מה גם שהסכם השכר החדש שנחתם מוביל לכך שבפועל "זחילת" השכר בבנק ישראל היא שלילית עקב קליטת עובדים מדור ב' בתנאי שכר נחותים".