תפרון תפטר 15% מהעובדים במסגרת תוכנית התייעלות

החברה גם תאחד את אתרי הייצור בירדן, תרחיב את פעילות השיווק באירופה ותפתח חנויות עודפים בישראל

על רקע המשבר העולמי, ובפרט הקשיים בתעשיית הטקסטיל, מודיעה היום חברת תפרון על תוכנית התייעלות. במסגרת התוכנית, החברה מפטרת כ-15% מהעובדים. תפרון מעסיקה (נכון לסוף 2007, מועד הדיווח האחרון) למעלה מ-2,000 עובדים, יותר ממחציתם בישראל וכמה מאות מהם בירדן.

תוכנית ההתייעלות הנוכחית כוללת גם את איחוד אתרי הייצור של תפרון בירדן, שיפור נצילות הסריגה וצמצום עלויות הסריגה. במקביל, תורחב פעילות השיווק באירופה, וייפתחו חנויות עודפים בישראל. תפרון מציינת בהודעתה שהיא צופה שצעדים אלה יאפשרו לה לצמצם את השפעות המצב הכלכלי העולמי על תוצאות פעילותה, מתוך מגמה להתאים את משאבי החברה להיקף הפעילות הצפוי בשנה הקרובה, תוך שמירה על כושר התחרות והרווחיות ביום שלאחר השיפור במצב הכלכלי העולמי. תפרון הודיעה לפני כחודשיים על קיצוץ של עד 15% בשכר ההנהלה והעובדים.

תפרון, בניהולו של עדי ליבנה, נסחרת בתל-אביב ובבולטין-בורד (מסחר "מעבר לדלפק") בארה"ב, ושווי השוק שלה הוא כ-7 מיליון דולר. החברה מעצבת ומשווקת בגדי ספורט, הלבשה תחתונה ובגדי-ים בטכנולוגיית אל-תפר. בעלי השליטה בתפרון הם קרן פימי שבשליטת ישי דוידי, ומבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר.