בית ההשקעות פסגות: "תוצאות סלקום משקפות את החסינות היחסית של ענף הסלולר"

בפסגות נשארים עם המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 124 שקל למניה - גבוה בכ-50% ממחיר השוק של המניה ; בית ההשקעות אקסלנס: "התוצאות מראות עד כמה קטנים ההבדלים התפעוליים בין סלקום לפרטנר"

טליה לויברג ממחלקת Sell Side בפסגות בית השקעות התייחסה לדו"חות סלקום ואמרה כי הרבעון הרביעי אינו מאכזב וציינה כי הצפי קדימה אינו גורע מחסינותו של תחום הסלולר שנחשב לאחד הענפים הדפנסיביים בשוק.

בפסגות ציינו כי "תוצאותיה של סלקום ממחישות בדיוק את הגדרת הענף כחסין יחסית למיתון. אמנם חברות הסלולר אינן חסינות למיתון והשפעות הסביבה אכן יבואו לידי ביטוי ב 2009, אך יחד עם זאת גם כך יציגו החברות הכנסות יציבות יחסית ושורה תחתונה חזקה שתתורגם לדיבידנד בשיעור של 95% מהרווח ותשואה של מעל 11% ב-2009".

בבית ההשקעות נותרים עם המלצת "תשואת יתר" על מניית החברה עם מחיר יעד של 124 שקל למניה המשקף למניה פרמיה של כ-50% על מחיר השוק כיום.

גלעד אלפר מבית ההשקעות אקסלנס ציין כי "התוצאות מראות עד כמה קטנים ההבדלים התפעוליים בין סלקום ופרטנר כאשר שתי החברות מראות מגמות כמעט זהות בכל הקשור לרווחיות ותנודות במדדים התפעוליים (דקות שימוש, הכנסה ממוצעת למשתמש וכו'). הירידה במכירות ברבעון אצל סלקום הייתה מתונה מאשר אצל פרטנר (ירידה של 0.8% לעומת ירידה חדה יותר של 4% במקרה של פרטנר) וסלקום היא רווחית מעט יותר. אולם מעבר לזה החברות דומות מאוד.

באקסלנס ציינו כי ההבדל האמיתי בדו"ח הוא שהתחזית של סלקום פחות פסימית ומדברת רק על ירידה בתיירות, לעומת פרטנר שהזכירה גם עלייה בחובות רעים ועצירה בגידול של דקות שימוש. באקסלנס ציינו כי סלקום עמידה יותר בפני המיתון כי רוב לקוחותיה העסקיים אינם נמנים על מגזר ההיי טק ועל עסקים קטנים-בינוניים אלא על חברות גדולות שנוטות - לפחות בינתיים - לא לפטר. בנוסף ציינו באקסלנס כי פרטנר נהגה בשמרנות יתר כשהציגה את התחזית שלה ל-2009. עוד ציינו בבית ההשקעות כי זהו רק עניין של זמן ובסופו של דבר סלקום ופרטנר פועלות באותו שוק ונתונות לאותן מגמות ותפגענה מאותה סביבה כלכלית קשה.

[להמלצות אנליסטים]