תושבי ירושלים מקימים תנועה שתרכז תלונות נגד אגד בגין עיכובים וחוסר נגישות

מקימים מוקד פניות ציבור עצמאי שיעקוב אחרי טיפול הרשויות בתלונות ויפרסם אותן

בעיות רבות מטרידות את צרכני התחבורה הציבורית בירושלים: אוטובוסים רבים אינם יוצאים בזמן; לעתים האוטובוסים אינם עוצרים בתחנות; הנסיעות ארוכות וזמן הנסיעה לתחנה המרכזית משכונות רבות בעיר עומד על כשעה; שכונות רבות בעיר אינן מחוברות זו לזו, ואתרים רבים בעיר אינם זוכים לתחבורה ציבורית ראויה, בהם האוניברסיטה, גן החיות ועוד.

התושבים מקימים מוקד פניות ציבור עצמאי שיעקוב אחרי טיפול הרשויות בתלונות ויפרסם אותן. מפגש ראשון של קבוצת התושבים נערך בשבוע שעבר בעיר בהשתתפות כ-120 תושבים מכל השכונות בעיר, שהעלו הצעות שונות לייעול התחבורה, והתחלקו ל-4 צוותי עבודה שונים.

נטען כי למרות הפרסומים, אוטובוסים רבים מדי אינם נגישים לנכים; חסר מידע רב בתחנות האוטובוסים הכולל את מסלולי הקווים, שעות ההגעה ואורך הנסיעה; בתחנה המרכזית ובמקומות בהם תחנות רבות חסר מידע אודות מיקום התחנות והקווים השונים; וזמן רב מבוזבז על-ידי הנהג בטיפול במכירת כרטיסים.

בכינוס הוחלט להקים מוקד עצמאי לפניות הציבור בנושאי התחבורה הציבורית בעיר, שיאסוף תלונות, יתעד אותן ויעביר אותן לגורמים הרלוונטיים במוסדות הרשמיים. המוקד יפרסם את התלונות באתר האינטרנט של הקבוצה.

בימים הקרובים תפרסם הקבוצה באתר שלה (http://israblog.nana10.co.IL/blogread.asp?blog-620846) טופס תלונה סטנדרטי. בנוסף מציע המוקד להעביר הצעות לייעול ושיפור התחבורה הציבורית בעיר למייל: bus.in.jerusalem@gmail.com.

אהוד עוזיאל, ממקימי התנועה: "המטרה היא גם לקבל הצעות ייעול מתושבי העיר. אנחנו נעקוב אחרי הטיפול בתלונות, נאסוף באמצעותם נתונים אודות המתרחש בקווים השונים ולא נרפה מאגד וממשרד התחבורה עד שהמצב ישתפר. המטרה שלנו היא להשיג שינוי בטווח המיידי ולא לחכות לרכבת הקלה שלא תבוא. מצב התחבורה כאן הוא בלתי נסבל".