אחרי ירידה במכירות ומרד של יותר מ-50 בעלי דירות - לבייב לקח הניהול בפרויקט עם בוימלגרין במנהטן

הבטיח לרוכשי הדירות שאפריקה תשלים את בניית השטחים הציבוריים עד יוני ; עוה"ד של בעלי הדירות: "אעשה בלגן אם הם לא יבנו את הבניין בדרך שבה הוא אמור להיבנות"

ללב לבייב נמאס. אפריקה ישראל לקחה לידיה את ניהול הפרויקט המשותף לה ולשעיה בוימלגרין ברחוב פיין 20 במנהטן. זאת, לאחר שיותר מ-50 בעלי דירות התמרדו לאחר חודשים של עיכובים בבניין בן ה-408 דירות, ירידה במכירות ושאלות קשות בענף הנדל"ן בניו יורק לגבי יציבותו הפיננסית של הפרויקט.

מגזין הריל דייל מדווח כי לבייב הבטיח לרוכשי הדירות שאפריקה ישראל תשלים את בניית השטחים הציבוריים של הבניין עד חודש יוני. "אפריקה ישראל ארה"ב לקחה את השליטה על הניהול והמכירות של פרויקט "20 Pine - The Collection", כדי להגדיל את הפיקוח המקצועי על הפרויקט ולהבטיח השלמת הבניין", אמרה החברה בהודעה שמסרה ל"ריל דיל".

"אנחנו עכשיו מנהלים את הבניה והשקענו הון נוסף להשלמת הבנייה. בנוסף, אפריקה ישראל תיקח תפקידים נוספים בוועד המנהל של הבניין ויוצרת קשר עם בעלי הדירות בכדי לספק להם עדכונים שוטפים על הבנייה".

עו"ד אדם לייטמן ביילי, המייצג יותר מ-50 בעלי דירות בבניין, שיבח את הצעד של לבייב, אך הזהיר כי החברה תישא באחריות אם תפר את הבטחותיה בעתיד. "אני מקווה לטוב ביותר, אבל מצפה להכי גרוע", אמר ביילי, "אני אעשה בלגן אם הם לא יבנו את הבניין, בדרך בה הוא אמור להיבנות".

השותפות הבונה את המיזם נקראת "לבייב בוימלגרין" והיא רכשה את בניין ההנהלה לשעבר של JP Morgan ממשפחות הנדל"ן של רזניק וראובן תמורת 142 מיליון דולר ב-2005. ב-2 לפברואר נעצרו בפתאומיות העבודות על השטחים הציבוריים בבניין, במטרה להתמקד בהשלמת 50 דירות חדשות במגדל, כך לפחות לפי הברוקר מייקל שבו, הישראלי לשעבר המשווק את הבניין. שבו מסר כי בבניין כ-2,800 מ"ר של מתקנים ציבוריים כמו בריכה וחדר כושר, שהושלמו רק במחציתם.

זו הפעם השנייה בחודשיים האחרונים בהן לבייב נאלץ להתערב כדי לעשות סדר בפרויקטים שלו בניו יורק. בינואר הוא יישב את העימות המשפטי המתוקשר עם שותפו מוריס מאן בבניין ה"אפתורפ" ב-West End מספר 290 בתפוח הגדול, לאחר שאנגלו-איריש ואפולו איימו לחלטו. במקרה זה, מאן הוחלף כמנהל הפרויקט על ידי חברת Feil Organization.

מבוימלגרין סירבו להגיב. מאפריקה ישראל לא נמסרה תגובה אך מקורבים לחברה אישרו כי אכן אפריקה ישראל מנהלת ומשווקת כרגע את הפרויקט. המקורבים מדגישים כי ההחלטה והתהליך התקבלו בשיתוף ובתיאום עם שעיה בוימלגרין ועם אפולו (הגוף המממן).