ביקורת על פגישת ברק-נתניהו

בר און: יותר גרוע מסמרטוטים ; ברק: לא כל פגישה צריכה לעורר התרגשות

חברי העבודה מתחו ביקורת קשה על פגישתו של היו"ר ברק עם יו"ר הליכוד נתניהו, בה החליטו לשוב ולהיפגש. בכירים בסיעה אמרו כי ברק סולל את הדרך לכניסה לקואליציה. "כל ניסיון כזה ייתקל בהתנגדות", אמר ח"כ עמיר פרץ, והזהיר מפני קרע במפלגה. "עדיף שישקיע את האנרגיה בהתארגנות המפלגה באופוזיציה".

גם בקדימה נמתחה ביקורת על התנהלות העבודה. "היא הרבה יותר גרועה מסמרטוטים", אמר שר האוצר בר-און. ברק התייחס לדברים: "כשמי שמרכיב את הממשלה מזמין אותנו, ראוי שנשוחח, גם אם זה לא משנה את עמדותינו". הוא הוסיף כי "לא כל פגישה של יו"ר צריכה לעורר התרגשות בקרב חברי הכנסת. איני יודע אם יהיו שיחות נוספות ולאן יובילו, ואפעל לפי מה שנכון למדינה ולמפלגה".

ואילו בישיבת סיעת קדימה, הצעת שר התחבורה מופז להקים צוות מו"מ קואליציוני נדחתה. חברי קדימה התבטאו נגדה, אך לא קוימה הצבעה. מופז הציע לשקול את ההצעה שלו בשנית בעתיד. "שום ממשלה לא יכולה להתקיים ללא תהליך שלום, אבל ההתנהלות צריכה להיות מהקואליציה".

יתר חברי קדימה הפגינו חזית אחידה. השר רמון אמר כי תנועה שלא יכולה לשבת באופוזיציה לא יכולה להיות בשלטון. "תנועה שהולכת לממשלה בכל מחיר, משלמת מחיר", אמר.

ואילו בישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו כי טרם ויתר על הרעיון של ממשלה רחבה, אך יקים ממשלה בהקדם. "האירועים לא מחכים, הקסאמים לא מחכים, וגם לא האבטלה", הוא הסביר.