בכלל פיננסים פסימיים לקראת דו"חות וריפון: "לא נתפלא לראות רבעון חמישי ברציפות של הפסד נקי"

מעריכים כי החברה תעמוד בטווח התחתון של תחזית המכירות ומתמחרים הורדה נוספת של תחזית הרווח ; גם בתחזית לתזרים המזומנים, בכלל מעריכים כי וריפון תתקשה לעמוד ; מותירים ההמלצה ב"תשואת שוק" ללא מחיר יעד

בבית ההשקעות כלל פיננסים ברוקראז' פירסמו היום (ג') סקירה מעודכנת על מניית וריפון , לקראת פרסום תוצאותיה היום בערב, לרבעון הפיסקלי הראשון של 2009 המסתיים בסוף ינואר.

"לא נתפלא לראות רבעון חמישי ברציפות של הפסד נקי על בסיס GAAP (לפי כללי החשבונאות המקובלים)". אומרים בבית ההשקעות. האנליסט צחי אברהם מותיר המלצתו על מניית וריפון ב"תשואת שוק" ללא מחיר יעד.

בכלל מסבירים כי "גם מול מחיר המניה הנמוך, ההמלצה נותרת בעינה, על רקע שילוב של תנאי מאקרו קשים בסקטור הפיננסי והקמעונאי, העדר תזרים מזומנים חיובי והעדרה של רציפות מינימלית בדיווחים".

בכלל מציינים כי ברבעון המקביל וריפון, שמייצרת מסופים לתשלום בכרטיסי אשראי, היתה עסוקה ב"פרשיית הדו"חות המשתנים", ולכן רשמה ירידה חדה במכירות. בשל כך, מעריכים בכלל, וריפון צפויה להראות צמיחה ברבעון הקרוב, אך לא מהרחבת הפעילות השוטפת. כאמור - תנאי מאקרו קשים מעיבים על הביצועים ויובילו לירידה במכירות לעומת התקופה המקבילה. התחזקות הדולר מול מרבית המטבעות בעולם, צפויה גם היא להשפיע לשלילה על השורה העליונה.

באשר לתחזית ל-2009, בכלל מזכירים כי וריפון הורידה אותה ברבעון הקודם - צופה תחזית למכירות של בטווח של 920 מיליון דולר ועד 1 מיליארד דולר, עם רווח למניה פרו-פורמה של 85 סנט-1 דולר. "אין זה מן הנמנע שהחברה תבחר להעריך מחדש את הטווח, על רקע החמרת הסביבה התחרותית", אומרים האנליסטים ומתמחרים עמידה בטווח התחתון של תחזית המכירות והורדה נוספת של תחזית הרווח. גם בתחזית לתזרים המזומנים, בכלל מעריכים כי וריפון תתקשה לעמוד.

האנליסטים מסכמים ואומרים כי "על רקע הפעילות העסקית המגמגמת, לא נתפלא לראות הפחתות גדולות הקשורות למוניטין, ברבעון הקרוב או ברבעונים הבאים".