נוקיה N85: אח צעיר ומאוד מוצלח ל-N96

הדגם מציע למשתמש את רוב היכולות שניתן למצוא אצל אחיו הגדול, החל מסליידר דו כיווני לכפתורי מדיה, מצלמת 5 מגה פיקסל ואפילו זיכרון של 8 ג'יגה ■ הוא קטן יותר, מהיר יותר ועולה הרבה פחות

ה-N85 הוא אחיו הקטן של ה-N96, שיצא לשוק המקומי רק לפני מספר שבועות. הדגם החדש של נוקיה, שנמכר כרגע רק באורנג', מציע למשתמש את רוב היכולות שאתם תוכלו למצוא אצל אחיו הגדול, החל מסליידר דו כיווני לכפתורי מדיה, מצלמת 5 מגה פיקסל ואפילו זיכרון של 8 ג'יגה (על-גבי כרטיס זיכרון), במקום זיכרון פנימי של 16 ג'יגה ב-N96.

נוקיה N85

* צילום: מצלמת ה-5 מגה פיקסל עושה עבודה טובה, אולם איכות הצילום בתנאי תאורה חשוכים, למשל במקומות סגורים, לא הייתה יותר מסבירה. כמו כן, גם הפלאש לא היה קסנון, אלא מנורת LED שעשתה עבודה בינונית. צילום הווידיאו היה מוצלח מאוד על מסך המכשיר, במסך המחשב בבית הוא נראה קצת פחות טוב.

* מוזיקה: אחת היכולות המעניינות היא משדר ה-FM, המאפשר לשדר את המוזיקה השמורה במכשיר לתחנת רדיו ברכב או בבית. מדובר ביכולת חביבה, שכבר קיימת במספר טלפונים של יצרניות נוספות: המשתמש יכול לשמוע מוזיקה לא רק באוזניות בלוטות' סטריאופוניות, אלא גם עם חברים. כל שצריך הוא לכוון את אותו מספר תחנה גם בטלפון וגם ברדיו. איכות השמע יותר מסיברה במקרה הטוב, וסובלת מרעשי רקע סטטיים במקרה הפחות טוב.

* משחקים: המכשיר מגיע עם דמו למשחק בשם Ninja Strike, המשלב את יכולות המצלמה לצורך המשחק. NS דורש מכם להרוג נינג'ות, במקום ללחוץ על אחד הכפתורים במכשיר בשביל לבצע את הפעולה, אתם תצטרכו להזיז את היד מול המצלמה האחורית, בשביל לזרוק כוכב נינג'ה. הרעיון עצמו מאוד חביב והוא מקביל למשחק ה-Eye Toy שקיים בסוני פלייסטיישן.

*יכולות נוספות: GPS, תקשורת דור 3.5, חיבור לטלוויזיה לצפייה בתמונות באמצעות כבל (מצורף לערכה), WiFi וספיקרפון טוב.

* איכות מסך: באור שמש ישיר מלאכת הקריאה מהמסך קשה מדי. מצד שני, איכות מסך ה-OLED מעולה בצפייה של תכני וידיאו.

* סוללה: לא מוצלחת במיוחד. בקושי החזיקה עד שעות הערב.

*באגים: במכשיר שבדקנו הייתה בעיה במקלט הרדיו, כאשר הכוונה כאן היא לא לקליטת מוזיקה, אלא לקליטה של הרשת הסלולרית. במהלך הבדיקה שלנו סבלנו מספר פעמים מניתוק שיחה ומאיבוד קליטה מוחלט במכשיר למספר דקות ארוכות.

* בשורה התחתונה: ה- N85 הוא בעצם ה-N96 להמונים: הוא קטן יותר, מהיר יותר ועולה הרבה פחות.

*ציון: 8.