בעלי חצי חינם זכו בהתמחרות לרכישת נכסי ויטה פרי גליל ב-105 מיליון שקל; המניה זינקה ב-225%

ההצעה טעונת אישור של בית המשפט ; הקונים - משפחת קופרלי וזכי שלום, שרכשו לאחרונה את יקבי בנימינה ב-13.5 מיליון דולר ; מתסמן כי המגדלים תומכים בהצעת חצי חינם בכל מתווה שיוצע

בעלי חצי חינם רכשו את נכסי ויטה פרי גליל תמורת 105 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". הבעלים הם משפחת קופרלי וזכי שלום, שרכשו לאחרונה גם את יקבי בנימינה ב-13.5 מיליון דולר.

מניית ויטה פרי גליל זינקה ב-225% ביום המסחר בבורסה. ההצעה טעונת אישור של בית המשפט.

מסתמן כי המגדלים תומכים בהצעת חצי חינם בכל מתווה שתוצע. החקלאים, נושים מובטחים של החברה בכ-30 מיליון שקל המיוצגים על ידי עו"ד ליאור דגן, מתכוונים לתמוך בהצעה שכן לטענתם חצי חינם התחייבה להעביר להם כמעט את מלוא סכום הנשייה. בשעה 19:00 ייערכו אספות נושים.

רשת חצי חינם היא רשת השיווק השלישית בגודלה בארץ, ומחזיקה לפי נילסן בנתח שוק כספי של כ-5.5%. הרשת נמצאת בבעלות משפחת קופרלי (67%) וזכי שלום (33%), המשמש גם כמנכ"ל הרשת. בנוסף לרשת השיווק, מחזיקה חצי חינם גם במפעל סלטים ביבנה של המותג "כיד המלך".

כזכור, בשבוע שעבר, לאחר שנושי חברת ויטה פרי גליל לא הצליחו להגיע להסכמה בדבר ההצעות להסדרי הנושים שהוגשו להם, פנו הבנקים לאומי ודיסקונט לבית המשפט בבקשה למנות לחברה כונסי נכסים שיפעלו למכירתה כעסק חי. עם פניית הבנקים לבית המשפט, פתחו העובדים בצעדי מחאה.