ניסויים בבני אדם בפסטיבל תיאטרונטו

10 הצגות יחיד למבוגרים יתמודדו בתיאטרונטו, שתקציבו עומד על 700 אלף שקל. החידוש השנה: פסטיבל גם להצגות ילדים

הוכרזו ההצגות המתחרות בפסטיבל הצגות היחיד התיאטרונטו, שמופק השנה בתקציב של 700 אלף שקל. 10 הצגות למבוגרים יתמודדו על פרס כספי בסך 10,000 שקל ע"ש השחקן נסים עזיקרי, בעלה לשעבר של עליזה עזיקרי, שהלכה לעולמה בשבוע שעבר.

ההצגות המשתתפות בוחנות ספקטרום רב-גוני של הוויה אנושית-ישראלית ואוניברסלית. מהתמודדות עם השואה באמצעות ליצנות, דרך הנדסה גנטית, ועד נפשו הפתלתלה של המאפיונר היהודי המפורסם בעולם. השנה ייערך גם פסטיבל תיאטרונטו לילדים, שבמסגרתו יוצגו חמש הצגות יחיד המיועדות לגיל הרך. כמו כן, ייערכו פעילויות מיוחדת לילדים בחסות אמנסטי ישראל, ואף יתקיימו הופעות ג'אז ביפו העתיקה. הצגות הילדים יתמודדו על פרס בסך 5,000 שקל שמעניקה עיריית ת"א-יפו.

ההצגות למבוגרים המתמודדות בתחרות הן "אורפיאוס במטרו" - עם אורן ידגאר, על-פי סיפורים מאת חוליו קורטסאר, בעיבוד ובבימוי של איגור ברזין (תיאטרון מלינקי), העוסקת באדם המנסה לחיות ולהתאהב על-פי נוסחאות ותועה במנהרות הרכבת התחתית בעקבות אהובתו ועצמיותו; "יונתן" עם דון נדל, הצגה מאת ובבימוי הלן קי, העוסקת באישה זקנה שמצאה תינוק; "הבן של יעקב" עם ליאור זוהר, מאת גליה ברי ובבימוי שרית וינו-אלעד, העוסקת באיש צבא המגלה סודות אפלים על מעשים שנעשו בילדים מזרחיים בישראל; "חרדת טיסה" עם אבי גרייניק, מאת אירית וגידי פלד ובבימוי גורן אגמון, על פראנויה ישראלית בשדה התעופה; "כפיונת" עם מאיה דומן, מאת לי הול ובבימוי אביבית שקד, העוסקת בעולמה העשיר של ילדה אוטיסטית המתמודדת עם מחלת הסרטן;

"לולו - הרפתקאה באושוויץ" עם קארין קורט מאת ובבימוי שלומי גולן והשחקנית (שהסיפור מבוסס על חיי סבתה), מופע ליצנות במחנה הריכוז של נערה הרוקדת עם תרנגולות ומשוחחת עם אלוהים; "לנסקי" (בהפקת היידישפיל) מאת ריצ'רד קרוולין וג'ו בולוניה ובבימוי יואל זילברג, עם יעקב בודו המגלם את המאפיונר היהודי-אמריקני הידוע; "קברניט העץ" עם נהד באשיר, מאת בובי זאבי ובבימוי פאניה גרינשפון, על האלטר אגו הטורדני והנקמני של אדם מן השורה; "הלילה על גבול היערות" עם גילי אמיתי מאת ברנארד-מארי קולטס ובבימוי ג'ורג' מילטינאנו, על זרות ואחרות אנושית בעידן הגלובלי; ו"מיסטר סי", מחזה שכתב וביים גיל אלון שגם משחק בהצגה, העוסקת באדם הראשון ששוכפל גנטית, לאחר שחרורו מהמעבדה.

פסטיבל "תיאטרונטו", המתקיים זה 19 שנה, ייערך ב-11-13 באפריל, חול המועד פסח, ביפו.