ג'נרל אלקטריק: בכלכלה החדשה, האינטראקציה בין הממשל לעסקים תשתנה לתמיד

הקונגלומרט מתכנן להקטין באופן משמעותי ביותר את הזרוע הפיננסית שלו, ולהפיק הון מאיתנותם של עסקי התשתיות שלו, שצפויים להרוויח מתוכנית התמריצים של הממשל החדש

בעיצומו של המשבר הכלכלי הגלובלי, ג'נרל אלקטריק מצאה שותף חדש שיעזור לה לעבור בשלום את הסערה, בדמותו של הממשל.

במכתב לבעלי המניות כתב ג'ף אימלט, מנכ"ל GE, כי בכלכלה החדשה, האינטראקציה בין הממשל והעסקים תשתנה לתמיד, כשמעמדו של הממשל כרגולטור, בעל הון ושותף מרכזי -יתחזק.

בהקשר זה, אמר אימלט, הקונגלומרט מתכנן להקטין באופן משמעותי ביותר את הזרוע הפיננסית שלו, ולהפיק הון מאיתנותם של עסקי התשתיות שלו, שירוויחו מתוכנית התמריצים של הממשל החדש ומהביקוש הגובר לייעול אנרגטי.

כדי להיות מוכנה, נקטה GE צעדים לצמצום עלויות, לארגן מחדש את ענייניה הפיננסיים ולגייס מזומנים, כולל קיצוץ חד בדיבידנד, עליו הוכרז בשבוע שעבר. "האמנתי כי הפורטפוליו המגוון שלנו יגן עלינו, אך מעולם לא צפינו כשל במערכת הפיננסית הגלובלית, ולא את המשבר הנוכחי", כתב אימלט. "חברות מצליחות מחפשות אחר הזדמנויות חדשות".

המעמסה הגדולה ביותר על ג'נרל אלקטריק היא הזרוע הפיננסית שלה, GE קפיטל, שבשנים הטובות הניבה לה מעל מחצית מרווחי כל הקונצרן. שאר החטיבות שלה בתחומי התשתית, הרפואה והמדיה ממשיכות לצמוח ולשגשג, כאשר הפיזור העסקי הרחב, בנוסף לפעילות הגדולה מחוץ לארה"ב, בעיקר במדינות המתפתחות, עוזרים לה מאוד בתקופות קשות של מיתון כמו זה שהעולם חווה כיום.

"תעשיית הפיננסים תעבור רה-ארגון רדיקלי", כתב אימלט, "רמת המינוף תהיה נמוכה יותר, יהיו פחות מתחרים ותמחור מחודש של סיכונים. היא עדיין תהיה תעשייה חשובה, אבל שונה".

ג'נרל אלקטריק תמקד את הפעילות של GE קפיטל כיחידה קטנה יותר, תוך הנזלת נכסים לא אסטרטגיים במהלך השנים הקרובות.