בלוקבסטר שכרה ייעוץ משפטי לקראת אפשרות של פשיטת-רגל

בחברה מכחישים זאת, אך נטל החובות שצברה החברה מקשה עליה לתפקד ; דוברת בלוקבסטר: אנחנו בודקים דרכים לגיוס הון ולהתייעלות

בלוקבסטר (סימול: BBI בבורסה בניו-יורק), רשת השכרת הסרטים המובילה בארה"ב, שכרה עורכי-דין שיסייעו לה לגייס הון ולפרוס מחדש את חובותיה. עם זאת, הדגישה אתמול (ג') החברה כי אין לה שום תוכנית לעתור לבית המשפט להכיר בה כבפושטת רגל.

דוברת בלוקבסטר, קארן רסקוף, אמרה שהחברה שכרה את משרד עורכי-הדין קירקלנד את אליס. במקביל, הכחישה הדוברת דיווחים בתקשורת שבהם נאמר שמשרד עורכי-הדין עשוי לסייע לבלוקבסטר לעתור לבית המשפט כדי לזכות בהגנה המוענקת לפושטי רגל.

בלוקבסטר מתקשה להתחרות בקובצי הווידיאו המקוונים, שנהנים מפופולריות גוברת, ומנייתה צללה ביותר מ-76% לפני שהמסחר בה הושעה על רקע הדיווחים בתקשורת.

בוחנים כל אפשרות

אתמול (ג') אמר ל"רויטרס" מקור המקורב לחברה, כי בלוקבסטר, הכורעת תחת נטל חובותיה, שכרה את עורכי הדין וכן את שירותי בנק ההשקעות רוטשילד, כדי לבחון תוכניות שונות לארגון מחדש, כולל עתירה אפשרית לבית המשפט להכיר בה כבפושטת רגל.

"אין לנו כוונה לעתור לבית המשפט להכיר בנו כבפושטי רגל", אמרה רסקוף לרויטרס. לדבריה, הייעוץ המשפטי אמור לסייע לבלוקבסטר בקידום התוכניות של החברה לגיוס הון ולבחינת היוזמות הפיננסיות שלה.

בין היתר, החברה זקוקה לבדיקת האפשרויות העומדות בפניה לפריסה מחדש של חובות בשווי כולל של 328 מיליון דולר, כולל הלוואה לזמן קצוב וקו אשראי מתגלגל שמועדו אמור לפקוע באוגוסט. רסקוף אמרה כי במידת הצורך, תוכל בלוקבסטר ליישם תוכנית למימון עצמי של חובותיה עד סוף 2009.

הדוברת הוסיפה כי בשיחת הוועידה לרגל פרסום תוצאות הרווח שתתקיים ב-19 במארס, מקווים בכירי בלוקבסטר "לדון בהתקדמות שנעשה כחברה, וכן במאמצים שלנו למצוא מימון מחודש".

לשיפור יכולת התחרות

בלוקבסטר, שמנייתה נסחרה בכ-30 דולר בשנת 2002, ושמפעילה כ-7,000 סניפים ברחבי ארה"ב, כבר ידעה קשיים פיננסיים בעבר. כחברה, שהשקיעה סכומי עתק וצברה חובות גדולים כדי לשפר את יכולת התחרות שלה עם שירותי וידיאו באינטרנט. החברה נאלצה לפרוס מחדש את חובותיה כבר ארבע פעמים מאז 2005.

ההשקעות הכבדות שביצעה החברה נעשו על רקע הירידה הכלל-תעשייתית בהכנסות מהשכרת סרטים באמצעות סניפים, והובילו למאבק בין צוות ההנהלה של החברה לחלק מבעלי המניות. אחד מבעלי המניות הגדולים של החברה, המיליארדר קרל אייקן, קרא תגר על המנכ"ל אנטיוקו.

לפי נתוני תומסון-רויטרס, מחזיק אייקן ב-8% מבלוקבסטר באמצעות אייקן אסוסיאייטס קורפ. מאז החל אייקן לרכוש מניות בלוקבסטר ב-2004 איבדה המניה 18 דולר מערכה. אתמול (ג') היא נסחרה ב-23 סנט, לפני שהמסחר בה הופסק.

מבלוקבסטר ישראל נמסר כי אין כל קשר והשפעה על הזכיינות של בלוקבסטר המקומית שנרכשה ע"י חברת NMC.