סוחרי האירו דרוכים לקראת החלטת הריבית; האירו מאבד 0.48% ל-1.2593 ד'

[לפורטל הפיננסי] [לאתר המט"ח] הבנק המרכזי של אירופה צפוי להפחית את הריבית ב-0.5% ל-1.5%, שפל היסטורי נוסף ; החלטת ריבית נוספת באירופה: אנגליה צפויה להפחית את הריבית ב-0.5% לרמת שפל היסטורי של 0.5%; הליש"ט יורדת ב-0.24% ל-1.4142 דולר

בזירת המט"ח הגלובלית נסחר הדולר בהתחזקות ביחס למרבית המטבעות המובילים, וזאת בהמתנה לשתי החלטות ריבית הצפויות להתפרסם היום (ה') באירופה.

החלטת הריבית הראשונה תערך בבריטניה, 11:30 שעון ישראל. הקיפאון הכלכלי בו שרויה אנגליה בשילוב עם הצניחה באינפלציה מחזקים למעשה את ההערכות כי יו"ר הבנק המרכזי, מרווין קינג, יודיע על הפחתה בשיעור של 0.5% לרמת שפל היסטורית של 0.5%; ואם לא די בכך, נזכיר את הערכתה של קרן המטבע העולמית שכבר הודיעה כי היא צופה שמכל מדינות ה-G7 תהיה זו בריטניה שתחווה את המיתון העמוק ביותר.

אירוע החלטת הריבית השני יערך בניצוחו של הבנק המרכזי בגוש האירו, 15:30 שעון ישראל. אירוע סיכון זה עשוי להעצים את התנודתיות במסחר באירו/דולר.

על פי ההערכות הרווחות בשוק, הבנק צפוי להפחית את הריבית ב-0.5% ולהעמידה ברמת שפל של 1.5%. בנוסף לכך, יעקבו המשקיעים אחר דבריו של טרישה במסיבת העיתונאים שתתקיים לאחר הפרסום, וינסו לחפש רמזים לגבי המשך הפחתות ריבית על האירו. הפסקת ההפחתות תקבע למעשה את פער הריביות לטובתו של המטבע האירופי, דבר אשר עושי להביא להיחלשותו של הדולר.

האירו נחלש ב-0.48% ל-1.2593 דולר * הליש"ט יורדת ב-0.24% ל-1.4142 דולר * הדולר מתחזק מול הין ב-0.35% ל-99.386 ין * המטבע הניו-זילנדי נחלש ב-0.36% ל-0.5022 דולר אמריקני * הדולר האוסטרלי נחלש ב-0.6% ל-0.6429 דולר אמריקני

[לאתר המט"ח]

FXCM: התחזית של האירו והין תלויה בהחלטות הריבית באירופה

רוב הסיכויים שהבנק המרכזי של אנגליה יפחית את הריבית היום, אך תגובת הליש"ט עשויה להיות תלויה בסוג העמדה שתשתקף בהצהרה של ועדת המדיניות המוניטרית. אם הבנק המרכזי יאותת על כך שיותיר את הריבית ברמה של 0.5% בעתיד הנראה לעין, הליש"ט עשויה להתחזק. לעומת זאת, איתותים לכך שהבנק המרכזי עשוי להפחית שוב את הריבית, או שתאושר רכישה של אג"ח תאגידיים על ידי משרד האוצר, עשויים להכביד על המטבע.

לגבי החלטת הריבית של הבנק המרכזי באירופה, כאמור התחזית היא להפחתה של 0.5% ל-1.5%, אך הסוחרים צריכים לשים לב למסיבת העיתונאים של טרישה שתיערך בשעה 15:30 שעון ישראל. טרישה הוא אחד מראשי הבנקים המרכזיים הדעתניים ביותר ואיתותים לכך שהבנק המרכזי ימשיך להפחית את הריבית עשויים לגרום לאירו לרדת. לעומת זאת, אם הבנק המרכזי של אירופה יאותת שלא ישנה את הריבית בישיבתו הבאה, המטבע עשוי לטפס.