שותים עצמם למוות: עלייה של 73% תוך שלוש שנים במפונים לבתי חולים בעקבות שתיית אלכוהול מופרזת

מנכ"ל מד"א, אלי בין, מציין כי העלייה המשמעותית ביותר חלה בקרב צעירים בגילאים 18-24 ; במד"א מסבירים כי הנתונים מדאיגים עוד יותר, כאשר לוקחים בחשבון את ההשפעות הנלוות לתופעה

מספר הישראלים שפונו לבתי חולים בעקבות שתייה מופרזת של אלכוהול, גדל ב-73% בתוך שלוש שנים. כך מדווח היום ארגון מגן דוד אדום (מד"א). על פי נתוני הארגון, בשנת 2006 פונו על ידי מד"א לבתי החולים 6,016 בני אדם שצרכו אלכוהול עד כדי איבוד הכרה. בשנת 2007 גדל המספר לכדי 7,020 מפונים, ואילו בשנת 2008 נסק לכדי 10,407.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, מציין כי העלייה המשמעותית ביותר חלה בקרב צעירים בגילאים 18-24. בין פונה היום אל ציבור ההורים ומתריע: "היו ערים לתופעת שתיית האלכוהול בקרב הצעירים והסבירו להם את הסכנות". עוד מזהירים בארגון מפני שתייה מרובה בחג הפורים הקרוב, על אף מצוות "עד דלא ידע".

במד"א מסבירים כי הנתונים מדאיגים עוד יותר, כאשר לוקחים בחשבון את ההשפעות הנלוות לתופעה. "אותם בני אדם שהפריזו בשתיית אלכוהול לעיתים חוצים גבולות במהלך הוללות מוגזמת ועבריינות של ממש, נטפלים באלימות לאזרחים תמימים והמפגש נגמר לא פעם בקטטה עם פצועים הנזקקים לטיפול רפואי בבתי החולים. כמו כן, מעורבותם של אנשים שנמצאים בגילופין בתאונות דרכים גבוהה במיוחד, כך שסך כל מספר הנפגעים כתוצאה משתיית אלכוהול, יכול להיות כפול ואף יותר מאשר הנתונים שבידי מד"א", מזהירים בארגון.

נתן קודינסקי, מנהל מחלקת ההדרכה במד"א, מציין את הסיכונים הפיזיולוגיים הכרוכים בשתייה מופרזת של אלכוהול: "זה מתבטא תחילה בהשתטות, בלבול, אובדן זכרון, פגיעה בקואורדינציה ועייפות. במקרים של צריכת אלכוהול מוגזמת, עלול המשתכר להיכנס לתרדמת, עד לדום נשימה ומוות". קודינסקי מפרט מה לעשות במצבי חירום: "להרחיק את הנפגע ממקום מסוכן, כגון כביש, מרפסת, מכונות חשמליות, כלי רכב וכדומה. אם הנפגע מחוסר הכרה ואינו נושם, התחילו מיד בפעולות החייאה וקראו למד"א - 101. במידה שהנפגע מקיא, הטו אותו על צידו. אין לתת לנפגע לשתות קפה, או כל נוזל אחר, מכיוון שבשל אובדן הרפלקסים, הוא עלול לשאוף כל נוזל אל ריאותיו ולהיחנק".