חיילים במתחם הקריה חילקו פליירים בהם הם קוראים למפקד חיל הים האלוף אליעזר מרום צ'ייני להתפטר

במכתב תוקפים קשות החיילים החתומים את מפקד חיל הים: "האלוף אלי מרום שתיין, שקרן ולא שולט ביצריו"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

פרשת צ'ייני והחשפניות - עכשיו המחאה מבית: חיילים במתחם הקריה בתל אביב, תלו הבוקר פלאיירים על עשרות רכבים החונים במתחם, בהם הם קוראים למפקד חיל הים האלוף אליעזר מרום, להתפטר מתפקידו בעקבות חשיפת הפרשה.

המכתב, החתום על ידי "חיילי וקציני חיל הים", הוא יוזמה אישית של החיילים המשרתים בקרייה, שיצאה לפועל אך ורק בקריה בתל אביב. במכתב תוקפים קשות החיילים החתומים את מפקד חיל הים. "האלוף אלי מרום שתיין, שקרן ולא שולט ביצריו", נכתב בפליירים שחולקו. הם קוראים לו להתפטר מיידית מתפקידו: "אתה מבזה אותנו - חיילי וקציני חיל הים. לך הבייתה עכשיו, אנחנו לא רוצים בך כמפקד", נכתב.

בהמשך הפלייר טוענים החיילים, כי הפרשה אף גורמת להם "בושה להסתובב במדי חיל הים". לדבריהם, הוא הפר קוד אתי מהותי: "אין לנו אמון בך במפקד, שיקרת לנו. דרשת מאיתנו נורמות בעוד אתה לא יודע לשאת בחובותיך".

הפרשה נחשפה בראשית השבוע בעיתון "ידיעות אחרונות". כתב העיתון לשעבר בוקי נאה, ראה את צ'ייני מבלה בחברת חשפניות בבר חשפנות בתל אביב, "כשהוא מחזיק בכוס וויסקי בידו האחת, ובידו השנייה סיגר". אתמול טען נאה בתכנית "שש עם עודד בן עמי", כי החליט לפרסם את הפרשה בעקבות מה שכינה "חשש מפני ניסיון סחיטה של מפקד חיל הים, בתמורה לסודות צבאיים".

צ'ייני עצמו התחרט על המעשה בפני הרמטכ"ל גבי אשכנזי, יום לאחר חשיפת הפרשה. הוא טען כי "מדובר במעידה חד פעמית" עליה הביע צער. אולם, מעדויות של עובדי המועדון בתל אביב, עולה כי צ'ייני נהג לבלות במקום פעמים רבות בעבר.

אליעזר מרום
צילום: אתר חדשות ערוץ 2

הרמטכ"ל גבי אשכנזי הסתפק ב"הערה" לצ'ייני, אך ההד התקשורתי לו זכתה הפרשה מעוררת שאלות רבות, ביניהן בדבר ההזדמנות שיש להעניק לצ'ייני להמשיך בתפקידו. היום, כך נראה, חצתה הפרשה גם את שער ה-ש"ג, והמחאה הגיעה גם ללובשי המדים.

בהכנת הידיעה השתתף גלעד שלמור