ביהמ"ש העליון: "ארבע העונות" לא תוכל לבנות דירות מגורים במלון שתקים בירושלים

השופט יורם דנציגר אישר את פסק הדין של ביהמ"ש המחוזי לפיו בוטל הפטור ממכרז על הקרקע שניתן לחברה - זאת לאחר שהתברר כי בכוונתה לבנות בנוסף למלון גם דירות מגורים

בית המשפט העליון קבע סופית כי חברת המלונות "ארבע העונות" לא תוכל לבנות דירות מגורים במלון המתוכנן על-ידה בירושלים במתחם עומריה היוקרתי, סמוך למלון המלך דוד.

השופט יורם דנציגר אישר בהסכמת השופטים מרים נאור ואדמונד לוי את פסק דין המחוזי, לפיו בוטל הפטור ממכרז על הקרקע שניתן לחברה - זאת לאחר שהתברר כי בכוונתה לבנות בנוסף למלון גם דירות מגורים.

החברה קיבלה מהמינהל פטור ממכרז על הקרקע כדי לבנות עליו מלון, שיכלול לפחות 200 חדרי אירוח. ואולם, כאשר התברר לשימי הורן משיקאגו, הבעלים של מגרש סמוך, כי החברה מתכוונת לבנות בנוסף למלון גם דירות מגורים, הוא עתר למחוזי נגד ההחלטה, בטענה כי יש לאפשר גם לו להתמודד במכרז פומבי לרכישת המגרש.

המחוזי קבע כי המינהל לא היה מוסמך להקצות את המגרש בפטור ממכרז, אם יוקמו עליו דירות מגורים. שופט העליון דנציגר, שדן בערעור החברה, קבע כי פטור ממכרז להקצאת קרקע ציבורית יינתן רק במקרים חריגים, וכי המלצת שרי התיירות והאוצר והמלצת רשות ההשקעות מתייחסות בעניין הנדון לבניית מלון בלבד ולא לדירות.

דנציגר דחה את טענת החברה, לפיה ניתנה לה הבטחה שלטונית, לפיה יוקצה לה המגרש בפטור ממכרז לבנייתו של מלון, בו ישולבו גם יחידות דיור למגורים. הוא קבע כי גם אם ניתנו הבטחות כאלה הן נגועות בפגם של אי חוקיות ודינן להתבטל.

המלון יוצג בידי עוה"ד דוד שמרון צבי אגמון ויואב הירש; הורן - בידי עוה"ד אמיר ויתקון ויובל גלאון; והמדינה - בידי עו"ד אבי ליכט. (עע"מ 8412/07).