לא עומדים בתשלומי המשכנתא: המשכנתאות חדלות הפירעון בארה"ב קפצו לשיא של 7.88% מסך המשכנתאות ברבעון הרביעי

חדלות הפירעון כוללת הלוואות אשר לפחות תשלום אחד עבר את מועד התשלום הקבוע במשכנתא, אך הבנקים טרם החלו בהליכי עיקול למשכנתא ; שיא של 3.3% מהמשכנתאות בארה"ב מצויות כיום בהליכי עיקול לאחר שברבעון הרביעי חלה עלייה של 1.08%

ברבעון הרביעי של שנת 2008 זינק בארה"ב מספר המשכנתאות שהוגדרו כחדלות פירעון והגיע לשיא של 7.88% מסך ההלוואות העומדות, ברבעון השלישי של השנה עמד שיעור המשכנתאות חדלות הפירעון ב-6.99% וברבעון הרביעי בשנת 2007 עמד שיעור זה על 5.82%, כך דיווח היום (ה') איגוד הבנקים למשכנתאות בארה"ב. זאת כאשר שיעור האבטלה בארה"ב עלה לשיא של 15 שנה ומחירי הנכסים המשיכו ליפול.

חדלות הפירעון כוללת הלוואות אשר לפחות תשלום אחד עבר את מועד התשלום הקבוע במשכנתא, אך הבנקים טרם החלו בהליכי עיקול למשכנתא. שיעור המשכנתאות שהחלו בהליכי עיקול עלה ב-1.08% ברבעון הרביעי, מדובר בשיא של 3.3% מהמשכנתאות בארה"ב שמצויות כיום בהליכי עיקול. הנתון המשוכלל של המשכנתאות חדלות הפירעון ואלו המצויות בהליך עיקול זינק לשיא של 11.18%, זוהי הרמה ביותר שנרשמה מאז החל איגוד הבנקים למשכנתאות למדוד את הנתונים.

ולמי שעוד לא לקח משכנתא, פרסמה היום חברת פרדי מאק את נתוני הריביות על המשכנתאות בארה"ב, ריבית הבנצ'מרק הממוצעת עלתה מעט על רקע העלייה שנרשמה בתשואות על אגרות החוב הממשלתיות הארוכות, ל-30 שנה. ריבית המשכנתאות הקבועה ל-30 שנה עלתה ב-0.7 נקודות ל-5.15% בשבוע שהסתיים ב-5 במארס. בשבוע הקודם עמדה הריבית הקבועה הממוצעת על 5.07% ובשנה שעברה עמדה ריבית זו על 6.03%.